Učenici 4.h u ulozi turističkih vodiča – primjer dobre prakse

Dana 18. travnja 2023. učenici 4.h razreda, s profesoricama Martinom Kir Jambrek i Ines Jurilj, bili su na terenskoj nastavi. Učenici su imali zadatak staviti se u ulogu turističkih vodiča te predstaviti turističke znamenitosti i manifestacije grada Požege. Kroz terensku nastavu spojili smo sadržaj dva nastavna predmeta, Engleski jezik i Organizacija poslovanja poduzeća, te su učenici imali predstavljanje lokaliteta na hrvatskom i engleskom jeziku.

Učenici su tako imali priliku predstaviti kulturno spomeničku baštinu Požege, kulturne manifestacije i gastro ponudu koju grad Požega nudi posjetiteljima; razvijali su vještine potrebne za rad turističkog vodiča, primjenjivali su stečeno znanje struke u raznim situacijama na terenu prezentiranjem unaprijed zadanog i pripremljenog lokaliteta, a isto tako razvijali su i primijenili jezik struke na engleskom jeziku.

Tijekom pripremne faze i istraživanja informacija za zadani lokalitet učenici su koristili i razne digitalne alate kako bi što bolje istražili i prikupili potrebne podatke i informacije te osmislili svoje izlaganje, a nakon toga su svoja saznanja tijekom obilaska grada predstavili na hrvatskom i engleskom jeziku.

Učenici su nakon završetka ove aktivnosti stekli sljedeće kompetencije: prepoznavanje vlastitih postupaka, vrijednosti i snaga, ali i izazova i ograničenja, regulacija i upravljanje vlastitim ponašanjem kako bi se dostigli postavljeni ciljevi, pokazivanje razumijevanja i empatije u odnosu s drugima, razvijanje boljih međusobnih odnosa i osobne odgovornosti te usavršavanje jezične kompetencije na engleskom jeziku kao i povezivanje teoretskih sadržaja s praktičnim radom na terenu.

 

Sam turistički obilazak sastojao se od nekoliko faza. Krenuli smo sa Trga Matka Peića, pokraj Sportske dvorane Tomislav Pirc i Staroga grada, do škole Antuna Kanižlića, Gimnazije, značajnog Luke Ibrišimovića, starog kina te spomenika 123. brigadi. Kratko smo se zaustavili u Glazbenoj školi te krenuli prema Trgu Sv. Trojstva gdje su učenici predstavili ostatak znamenitosti i manifestacija. Tako smo saznali i neke zanimljivosti o kazalištu, festivalima i gastro događajima, o povijesti muzeja i onome što nudi posjetiteljima, a uključeno je bilo i predstavljanje sakralne baštine.

Četverosatni obilazak grada završili smo posjetom Požeškoj kući gdje smo dopunili znanja o bogatoj povijesti grada i sjeli na “pijani bicikl” te se “provozali” kroz prirodna bogatstva Požege. Također smo testirali svoje znanje u kvizu o Požegi, upoznali život fra Luke Ibrišimovića i naučili što je legenda, a što zbilja o barunu Franji Trenku s kojim smo se okušali i u izravnom dvoboju. Puno smo naučili i zabavili se, a djelić atmosfere možete vidjeti i na priloženim fotografijama.

Izvješće sastavile:
Ines Jurilj, prof.
Martina Kir Jambrek, prof.