Događanja

Projekti, predavanja i radionice u šk. god. 2023./2024.

Školske godine 2023./2024. učenici 1. d razreda smjer prodavač uključili su se s prof. Marijom Šag Sadilek u eTwinning projekt Igrajmo se glagoljicom 3. Cilj je projekta popularizacija glagoljičke kulturne baštine osvještavanjem važnosti kulturnog nacionalnog identiteta i zajedničkog korijena te povezanosti slavenskih naroda. U projektu sudjeluju zemlje Slovenija, Srbija i Hrvatska. Obrazovni je cilj razvoj suvremenih kreativnih pristupa poučavanja kroz uporabu IKT-a.

Dana 18. prosinca 2023. knjižničarka Marija Šag Sadilek održala je božićnu radionicu s profesoricom Jelenom Kovačević u Udruzi MI, udruzi roditelja djece i osoba s poteškoćama u razvoju.

Naša se škola ove školske godine 2023./2024. prvi put uključila u projekt Lektira na mreži. Projekt je to Hrvatske mreže školskih knjižničara s ciljem poticati rad s učenicima na temelju djela pročitanih na nastavi, a podrazumijevaju novi pristup lektirnom djelu uz korištenje digitalnih alata. Prvi je zadatak bio izraditi ovitak / korice (prednju i stražnju stranu, hrbat i preklopne listove) književnih djela Preobražaj, Hamlet, Stranac ili Patnje mladog Werthera. Naši su učenici doista bili kreativni, od ukupno 15 prijavljenih radova čak je 10 izabrano u 30 najboljih kreativnih uradaka, to su radovi učenika: Petre Erjavac, Laure Maceluh, Matije Repulec, Matee Ticl, Nike Tilinger, Matee Majstorović, Petre Petrović, Melanie Zirdum, Davida Draguljića i Luke Solića. Rad Matee Ticl prošao je u završnu fazu projekta. U završnoj je fazi učenica uz pomoć mentorice izradila bibliografiju Franza Kafke služeći se Genially alatom.  Marija Šag Sadilek, prof. mentor

U okviru eTwinning projekta Baš je IN biti GREEN 3 učenici 1. d razreda obilježili su EU Code Week dekodirajući ciljeve održivog razvoja s profesoricom engleskoga jezika Martinom Kir Jambrek i profesoricom hrvatskoga jezika i knjižničarkom Marijom Šag Sadilek. Na početku sata upoznali su se s ciljevima putem stripa Naš planet i 17 ciljeva u izdanju Odraza. Zatim su dekodirali nazive ciljeva na engleskom jeziku te izrađivali plakate u Canvi o 4. cilju – kvalitetnom obrazovanju na hrvatskom i engleskom jeziku kako bi podsjetili na važnost cjeloživotnog učenja.

U projektu LinkQuest Hrvatske mreže školskih knjižničara sudjelovalo je devetero učenika 2. h razreda: Tea Topić, Laura Maceluh, Slaven Radusin, Iva Dražić, Eva Marić, Vedran Živković, Luka Čuljak, Lamia Sabo i Matea Majstorović. Cilj je projekta angažman učenika i mentora pri izradi baze poveznica vezanih uz teme: 150. rođendan Ivane Brlić-Mažuranić, poveznice prema izvorima korištenim u nastavi matematike i AI alatima koje učenici koriste za školu, u slobodno vrijeme ili kao hobi. Mentorica Marija Šag Sadilek, prof.

Projekt 100 riječi Hrvatske mreže školskih knjižničara privelo je kraju petero učenika 2. h razreda: Luka Čuljak, Matea Majstorović, Iva Dražić, Petra Petrović i Lamia Sabo. Oni su poslali u Loomen 15 zadataka, kratkih vezanih tekstova na zadanu temu. Cilj je projekta poticanje jezičnog izražavanja kroz kraće pisane forme uobličene u kratke tekstove od stotinu riječi kao sažete misli ili ideje. Mentorica Marija Šag Sadilek, prof.

Dana 6. veljače 2024. profesorice Martina Kir Jambrek i Marija Šag Sadilek obilježile su Dan sigurnijeg interneta pod nazivom ‘Gejmaj sigurno’ s učenicima 1. d razreda. Cilj je bio osvijestiti štetnost toksičnog ponašanja u svijetu online videoigara. Sat je počeo raspravom o pozitivnim i negativnim učincima videoigara prema pripravi Netoksične kule i priručniku Sve što želite i trebate znati o videoigrama sa stranice Dan sigurnijeg interneta. Nakon prezentacije uslijedila je igra kula od karata, zatim rješavanje online kviza sa stranice Dan sigurnijeg interneta. U evaluacijama su učenici izjavili kako im se ovakva radionica svidjela jer su saznali puno korisnih stvari koje su ih potaknule na razmišljanje kako da smanje vrijeme provedeno u igranju videoigara, prepoznaju elemente odstupajućeg ponašanja te osvijeste rječnik koji koriste pri zajedničkom online igranju.

Dana 28. veljače 2024. u Požeškoj kući održana je svečana dodjela nagrada za najljepše ljubavno pismo pod nazivom Moje drago srce. Natječaj je to koji organizira Ogranak Matice hrvatske u Požegi već četvrtu godinu zaredom. Prosudbeno povjerenstvo činile su profesorice hrvatskoga jezika Anita Katić, Blanka Đimoti Zima i Marijana Ćorluka te odlučile kako prvo mjesto osvaja pismo naše učenice 2. h razreda Matee Majstorović koja je tom prigodom javno i pročitala svoje pismo. Osim nje, na natječaju su sudjelovale učenice 2. h razreda Tea Topić i Lamia Sabo. Marija Šag Sadilek, prof. mentorica

Svjetski dan pripovijedanja 20. ožujka 2024. g. obilježili smo pripovijedanjem najdražih bajki svoga djetinjstva u 1. d i 2. h razredu. Prisjetili smo se Crvenkapice, Trnoružice, Pepeljuge, Mačka u čizmama, Ljepotice i zvijeri, Snjeguljice i sedam patuljaka, Kraljevne na zrnu graška, Šume Striborove i mnogih drugih. Učenici 2. h razreda sudjelovali su na kreativnoj radionici stvaranja priča prema Dixit kartama. Marija Šag Sadilek, prof.

Obilježili smo Dan europskih autora 25. ožujka 2024. g. u našoj školi različitim aktivnostima.

Osim što su svi zainteresirani na fb stranici škole mogli odigrati Kahoot kviz na hrvatskom ili engleskom jeziku, isto tako organizirali smo nagradni kviz za učenike prvih i drugih razreda te proglasili i nagradili najuspješnije natjecateljice. Prvo je mjesto osvojila učenica 2.a razreda Tena Jurić, drugo mjesto pripalo je učenici 2.h Lauri Maceluh, a treće mjesto podijelile su učenice Tina Jurić iz 2.a te Eva Marić iz 2.h razreda. Učenici 2. h razreda na satu Hrvatskog jezika čitali su djela Preobražaj Franza Kafke, U očekivanju Godota Samuela Becketta, Bez trećega Milana Begovića, Muljiku Dinka Šimunovića, Opravu Josipa Kozarca i Ljubavi Georgea Washingtona Mire Gavrana te popunjavali listiće o pročitanom. Učenici 1.a i 1.h na satu Engleskoga jezika razgovarali su o svojim omiljenim knjigama i lektirnim naslovima te su se upoznali s audio i e-knjigama koje su dostupne na internetu. Učenici 2.h razreda na satu Engleskoga jezika razgovarali su o dobrobitima čitanja te su u online knjižnici Oxford Reading Club istraživali knjige europskih autora i čitali kratke izvatke kao pripremu za sljedeći čitalački zadatak u sklopu projekta Read your way to better English. Učenici 4.a razreda riješili su kviz i razgovarali o svojim omiljenim autorima. Sve aktivnosti i kviz osmislile su, pripremile i provele profesorice Jelena Kovačević, Marija Šag Sadilek i Martina Kir Jambrek.

Dana 9. travnja 2024. g. na 6. državnoj predsmotri u usmenom pripovijedanju koja je održana u Terra Panonici u Pleternici u organizaciji udruge Kreativni studio Logos i udruge Društva hrvatskih pripovjedača i pripovjedačica sudjelovala su djeca i mladi, od vrtićaraca do srednjoškolaca. S naše škole sudjelovale su dvije učenice iz 2. h razreda Martina Beljo i Sara Senj koje su pripovijedale svoje najdraže bajke djetinjstva, Trnoružicu i Pepeljugu. Obje su pohvaljene za svoje izvedbe, a Sara Senj osvojila je nagradnu edukaciju za usavršavanje pripovjedačkih vještina s profesoricom mentoricom Marijom Šag Sadilek. Cilj je smotre njegovati tradicijsku baštinu te kulturu govorenja i slušanja pomoću pripovijedanja, poticati čitanje i usmeno jezično izražavanje te pripremiti mlade za javni nastup. Prosudbeno su povjerenstvo činile prof. hrvatskog jezika Mihajla Varžak, knjižničarka Ana Marinić te knjižničarka Renata Matičević, majstorica pripovjedačica i voditeljica smotre.

Dana 22. travnja 2024. g. održana je u Varaždinu 6. Državna smotra u pripovijedanju djece i mladih Logos 2024. Sudjelovale su na smotri učenica Sara Senj iz 2. h i profesorica Marija Šag Sadilek. U palači Herzer održana je radionica za mentore, a u Prvoj privatnoj gimnaziji Varaždin održane su radionice za učenike gdje su dobili savjete za daljnji rast i napredak u pripovijedanju. Nakon radionica učenici su održali grupna pripovijedanja priča koje su zajedno stvarali.

Devetnaest učenika naše škole predstavilo je 9. svibnja 2024. g. sedmi sat u dopodnevnoj smjeni i prvi sat u popodnevnoj smjeni aktivnosti i vještine koje su stekli u nastavi o EU-u te sudjelovanjem u Erasmus i eTwinning projektima, to su: Katarina Maurus, Mia Dautović, Jakov Petrović, Ivona Barić, Teo Hodak, Marina Rosipal, Matea Mital, Laura Mandekić, Veronika Marjanović, Ana Putrić, Ana Šljerić, Katarina Pavličević, Josipa Pišmiš, Matea Majstorović, Lana Bulaja, Krešimir Živanić, Anamarija Zeba, Franka Sokić i Eva Marić. U pripremanju, osmišljavanju i organizaciji ovoga javnoga događaja sudjelovale su profesorice: Ksenija Krizmanić Horvat, Marija Šag Sadilek, Martina Kir Jambrek, Elvira Volf-Karan, Jelena Kovačević, Lidia Gerstman, Zvjezdana Farkaš, Melita Šimić i Vesna Bajt. Nakon predavanja održan je kahoot kviz u svakoj smjeni te su učenici dobili i simbolične nagrade za osvojena prva tri mjesta.

Izvješće sastavila Marija Šag Sadilek, prof. i mag. bibl.

 

 

Dani medijske pismenosti

Dana 25. travnja 2024.  prof. Ljiljana Žebčević održala je radionice za učenike 1. a i 1. h razreda pod nazivom Samosvijest uz pomoć materijala Agencije za elektroničke medije. Tako su učenici u sklopu medijske pismenosti upoznati s problemom digitalnih medija i mentalnog zdravlja. Radionice su se sastojale od uvodnog komentara o pojmu samosvijesti, slijedilo je provođenje ankete koliko poznaju sami sebe te razgovor i usmjeravanje na osviještenost emocija pri korištenju društvenih mreža. Raspravljalo se  nakon rezultata radnog lista “Granice” i poticalo na primjećivanje signala pretjeranog korištenja tehnologije kao što su umor, napetost, razdražljivost, zamagljen vid, teška koncentracija. Cilj je osvijestiti učenike  kako reagirati kada primijete signale provođenje previše vremena na društvenim mrežama.

Dana 16. travnja 2024. g. u 1. d razredu profesorice Martina Kir Jambrek i Marija Šag Sadilek obilježile su Dane medijske pismenosti predavanjem „Biti u ravnoteži u virtualnom i medijskom okruženju“ te radionicom o mentalnom zdravlju i brizi za sebe.

Uz prezentaciju su učenici ispunjavali listić o temama: tko sam ja, moje vanjsko i unutarnje ja, aktivnost na društvenim mrežama, komunikacija uživo i u online odnosima te moj plan otpornosti, a sve u skladu s ponuđenim edukativnim materijalom na stranici medijske pismenosti Biti svoj koji je izrađen na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, a kao podrška mentalnom zdravlju mladih. Na pitanje što će učenici primijeniti za poboljšanje svoga mentalnoga zdravlja odgovorili su: više spavati, više razmišljati o dobrim stvarima, a manje o lošim, baviti se sportom, smanjiti vrijeme provedeno na internetu.

Istu je radionicu profesorica Marija Šag Sadilek provela u 2. h razredu 15. travnja, 70 % učenika izjasnilo se kako u školi treba provoditi više radionica o važnosti mentalnoga zdravlja. Na pitanje što će primijeniti za poboljšanje svoga mentalnoga zdravlja učenici su 2. h razreda odgovorili: moram biti više otvoren, produljiti boravak u prirodi i više se odmarati, razgovarati, smanjiti vrijeme na mobitelu i više poštivati sebe.

 

 

Projekt za poticanje čitanja i kreativnosti za  srednje škole

Mreža čitanja 2023./24.

Kviz znanja i kreativnosti  sastoji se od dva dijela:

  1. kviza znanja
  2. prezentacije multimedijskog uratka

Kviz znanja

U kvizu znanja učenici će odgovarati on-line na pitanja iz sljedećih knjiga:

  1. Zoran Žmirić: Hotel Wartburg
  2. Marjane Satrapi: Perzepolis
  3. Cristiane F.: Mi djeca s kolodvora Zoo

Na školskoj razini Mreže čitanja, projekta Hrvatske mreže školskih knjižničara, koja je održana 8. prosinca 2023. g. sudjelovalo je sedam učenica naše škole: Laura Maceluh, Mihaela Novak Bareković, Petra Petrović, Matea Majstorović, Marta Polić-Strinić, Klara Grgić i Lora Kajić. Cilj je ovoga projekta motivirati i potaknuti učenike na čitanje s razumijevanjem, istraživanje, otkrivanje i kreativno stvaranje. Učenice su sudjelovale u online kvizu na temelju pročitanoga djela Zorana Žmirića Hotel Wartburg. Sve su učenice zadovoljile prag prolaznosti te ostvarile pravo sudjelovanja na regionalnoj razini.

U petak 8. ožujka 2024. održana je regionalna razina kviza znanja i kreativnosti Mreža čitanja za srednje škole. Kvizu je pristupilo pet učenica naše škole: Laura Maceluh (2. h), Mihaela Novak Bareković (2. h), Petra Petrović (2. h), Matea Majstorović (2. h) i Marta Polić Strinić (4. a). Tri su učenice ostvarile 75 % točno riješenih zadataka za plasman na završnu nacionalnu razinu.  

Dana  10. svibnja 2024. g. održana je nacionalna razina kviza znanja i kreativnosti Mreža čitanja za srednje škole s temom U mreži odrastanja. Kvizu znanja na ovoj nacionalnoj razini pristupila su 294 učenika, a s naše su škole sudjelovale tri učenice 2. h razreda Mihaela Novak Bareković, Petra Petrović i Matea Majstorović. Učenice su za školsku razinu čitale Hotel Wartburg Zorana Žmirića, za regionalnu razinu Perzepolis Marjane Satrapi, a za nacionalnu razinu Mi djeca s kolodvora Zoo Christiane F. Učenica Petra riješila je kviz 72 %, Mihaela 75 %, a Matea s 88 %-tnom točnošću osvojila 2. mj. i nagradu. Učenicama je na svim trima razinama bila mentorica Marija Šag Sadilek, prof. i mag. bibl.

    

Sudionice regionalne razine natjecanja.                              Učenice plasirane na državnu razinu    

Prezentacija kreativnog multimedijskog uratka

Digitalni plakat, poster, video clip, animacija… (u trajanju  do 3 minute maksimalno). Multimedijski uradak vezuje se uz temu, temelji se na popularizaciji čitanja literature na zadanu temu i izrađuje na temelju pročitane sve tri zadane knjige.

U izradi digitalnog multimedijskog  uratka  ove godine sudjelovale  su učenice iz 2.k razreda Lucija Parac i Lana Bulaja. Multimedijski uradak bio je postavljen na web stranici škole, a  vezuju se uz temu: U mreži odrastanja – izazovi i prepreke. Za školsku razinu izrađen je  na temelju prve pročitane knjige.

Evo popratnoga  teksta  uz njihov rad.

Mi učenice 2. razreda odlučile smo svojim vršnjacima približiti roman Zorana Žmirića Hotel Wartburg i potaknuti ih da ga u cijelosti pročitaju. Djelo je neobično jer nema čvrstu radnju, nego su sjećanja glavnoga junaka prikazana nizom kratkih priča koje povezuje automobil – simbol 80- ih godina prošloga stoljeća. Multimediju smo izradile u Canvi i InShotu odakle smo preuzele glazbenu podlogu ( pjesma Dear Autumn).

Rad možete vidjeti na adresi: https://photos.app.goo.gl/dcuJYQJS1th2e8J58 

Učenice 2. k Lucija Parac i Lana Bulaja.

Multimedijski rad je na školskoj razini osvojio 18. mjesto s osvojenih 106 bodova. Mentorica učenicama je Ljiljana Žebčević, prof. i dipl. knjižničarka.

 

 

Noć knjige 2024. godine

U 2024. godini brojimo istaknute obljetnice koje mogu poslužiti kao poticaj za osmišljavanje i pripremu događanja. To su 500. obljetnica smrti Marka Marulića, 150. obljetnica rođenja Ivane Brlić-Mažuranić te 100. obljetnica smrti Franza Kafke. I kultni roman Gospodar prstenova J. R. R. Tolkiena u 2024. godini obilježava 70 godina od prvog objavljivanja.

Uoči Noći knjige 23. travnja 2024. g. obilježili smo 150. godišnjicu rođenja hrvatskoga Andersena, naše književnice, Ivane Brlić-Mažuranić. Učenici 1. d razreda rješavali su rebus, poslušali pripovijedanje bajke Šuma Striborova, riješili kahoot i određivali redoslijed događanja. Poslušali autobiografiju Ivane Brlić-Mažuranić, popunjavali na radnom listiću najznačajnije podatke o njezinu životu i njezina najznačajnija djela.

Prepričavali Šumu Striborovu uz sličice iz bajke te istraživali na internetu što sve nudi Ivanina kuća bajki u Ogulinu. Izrađen je pano povodom obilježavanja Dana hrvatske knjige gdje su učenici ocjenama od 1 do 5 davali preporuke za pročitana djela. Također je na panou postavljen QR kod za prijavu svih učenika zaljubljenika u knjige i čitanje te očekujemo njihove prijave za pokretanje našega školskoga čitateljskoga kluba. S učenicama 2. h razreda Mateom Majstorović, Laurom Maceluh i Helenom Džomba te učenicom 4. h Larom Crnjac nastavljeno je druženje povodom Noći knjige u Gradskoj knjižnici Požega gdje smo sudjelovale na susretu čitateljskoga kluba za mlade čije su članice naše Laura i Lara.

Ovogodišnja tema pod nazivom Kad je prizma kataklizma: knjige za izazovna vremena propituje na koji se način nosimo s vremenima opterećenim kataklizmičkim scenarijima (ratovi, društvene i financijske krize, nepovoljan utjecaj klimatskih promjena) i kako nam u tome knjige mogu pomoći. U kakvoj literaturi pronalazimo utjehu i motivaciju za promjene? Kakve nam odgovore na suvremene prijetnje nude književnost i znanost? Što nam savjetuju psiholozi? Kako se branimo od pseudočinjenica i lažnih vijesti? I konačno: kako možemo, zahvaljujući onom što čitamo u knjigama, mijenjati sebe, a onda i ishode koji su pred nama?

Učenici 1. h  donijeli su na sat svoje prijedloge naslova knjiga i pisaca koji odgovaraju na zadanu temu: Knjige za izazovna vremena. Kratko su predstavili svoj izbor i prijedlog knjiga pomoću digitalnih plakata. Grupnim radom analizirala se sličnost s djelima Šuma Striborova, Judita, Gospodar prstenova. Digitalne plakate zatim  su isprintali  i izložili na panou u učionici hrvatskog jezika.

Učenici 1. h nakon radionice i uređenog panoa.

Svjetski dan knjige i autorskih prava obilježava se 23. travnja svake godine kao simboličan datum u svjetskoj književnosti jer su toga dana 1616. godine umrli Miguel de Cervantes, William Shakespeare i Inca Garcilaso de la Vega. Odluka o obilježavanju Svjetskoga dana knjige donesena je na Općoj konferenciji UNESCO-a održanoj u Parizu 1995. godine s ciljem poticanja čitanja, promicanja izdavaštva te zaštitu intelektualnog vlasništva.

Tim povodom učenici 2. k izradili su edukativni pano za vršnjake s naglaskom na propisanim  pravilima kod preuzimanja dokumenata s interneta i oznakama koje na to ukazuju.

Pano povodom Svjetskoga dana knjige i autorskih prava.

Ljiljana Žebčević, prof. i dipl. knjižničarka
Marija Šag Sadilek, prof. i mag. bibl.

 

Međunarodni dan materinskoga jezika 

obilježava se svake godine 21. veljače od 2000. godine, s ciljem unapređivanja, učenja i razvoja materinskog jezika, te njegovanja jezične i kulturne različitosti i višejezičnosti. Ove godine prigodno smo ga obilježili izradom panoa na školskom hodniku u suradnji knjižničarke Ljiljane Žebčević i učenica 4. h razreda.

 

Grčko antičko kazalište

Znanje o povijesnom  razvoju  kazališta učenici 1. a imali su prilike proširiti pomoću monografija i  leksikona iz školske knjižnice. Nakon radionice, u kojoj su učenici imali priliku pročitati informacije i pogledati zanimljive fotografije, nastao je pano u učionici.

   

Učenici i knjižničarka  Ljiljana Žebčević pozivaju mlade čitatelje  da svrate do školske knjižnice i  posude neke od ovih knjiga te obogate vlastito znanje.

 

Božić u stihovima

Učenici 1. h inspirirani  su  na satu pročitanim stihovima o Božiću iz hrvatskih i svjetskih božićnih popijevki.  Nakon toga izradili  su pano u učionici broj 3. kako bi blagdanski ugođaj proširili na sve učenike i nastavnike koji će boraviti u toj učionici i pjevušiti poznate melodije. Pano je nastao u suradnji učenika s prof. Ljiljanom Žebčević.

 

Projekt za poticanje čitanja i kreativnosti za  srednje škole

Mreža čitanja 2023./24.

Kviz znanja i kreativnosti  sastoji se od dva dijela:

  1. kviza znanja
  2. prezentacije multimedijskog uratka

 Kviz znanja

U kvizu znanja učenici će odgovarati on-line na pitanja iz sljedećih knjiga:

  1. Zoran Žmirić: Hotel Wartburg
  2. Marjane Satrapi: Perzepolis
  3. Cristiane F.: Mi djeca s kolodvora Zoo

 Prezentacija kreativnog multimedijskog uratka

Digitalni plakat, poster, video clip, animacija… (u trajanju  do 3 minute maksimalno). Multimedijski uradak vezuje se uz temu, temelji se na popularizaciji čitanja literature na zadanu temu i izrađuje na temelju pročitane sve tri zadane knjige.

U izradi digitalnih multimedijskih uradaka  ove godine sudjeluju učenice iz 2.k razreda čiji identitet prema pravilima natjecanja smijemo naknadno objaviti. Evo popratnoga  teksta  uz njihov rad.

Multimedijski uradak bit će postavljen na web stranici škole, a  vezuju se uz temu: U mreži odrastanja – izazovi i prepreke. Za školsku razinu izrađen je  na temelju prve pročitane knjige.

  1. tim

Mi učenice 2. razreda odlučile smo svojim vršnjacima približiti roman Zorana Žmirića Hotel Wartburg i potaknuti ih da ga u cijelosti pročitaju. Djelo je neobično jer nema čvrstu radnju, nego su sjećanja glavnoga junaka prikazana nizom kratkih priča koje povezuje automobil – simbol 80- ih godina prošloga stoljeća. Multimediju smo izradile u Canvi i InShotu odakle smo preuzele glazbenu podlogu ( pjesma Dear Autumn).

Rad možete vidjeti na adresi:

https://photos.app.goo.gl/dcuJYQJS1th2e8J58 

___________________________________________________________________________________

 

6. Dani medijske pismenosti 

MOJE POTREBE I DRUŠTVENE MREŽE

24. travnja 2023. godine učenici 1. k razreda sudjelovali su  u radionici na navedenu temu, popunili anketu o vlastitim motivima korištenja društvenih mreža te izradili plakate o aktivnostima kojima mogu odgovoriti na svoje potrebe umjesto pretjeranog korištenja tehnologije. Učenje o medijima i razvoj vještina medijske pismenosti pridonijet će uravnoteženom  odabiru sadržaja  stvarnoga i virtualnoga svijeta kod mladih. Radionicu je s učenicima provela prof. Ljiljana Žebčević.

 

Noć knjige 2023.

Obilježili smo Noć knjige pod nazivom 150 godina Zagorke i Matoša. Marija Jurić Zagorka, naša prva hrvatska profesionalna novinarka i jedna od najčitanijih hrvatskih književnica rođena je prije 150 godina kao i naš poznati književnik hrvatske moderne Antun Gustav Matoš. Učenici 1. h razreda upoznali su se sa Zagorkinom biografijom pogledavši emisiju Hrvatski velikani 2 Roberta Knjaza i pročitavši dio iz knjige Proklete Hrvatice Milane Vuković Runjić. Učenici 3. a razreda čitali su Matoševu poeziju te je ilustrirali. Izrađen je pano na temu Dan hrvatske knjige na kojem su predstavljena djela suvremenih hrvatskih književnika koja se mogu podići u školskoj knjižnici. Učenici 4. h razreda izradili su pano povodom Svjetskog dana knjige i autorskih prava na kojem su predstavili književno stvaralaštvo Miroslava Krleže te Leksikografski zavod Miroslav Krleža. Današnji bogat program uoči Noći knjige možete pogledati na stranici Gradske knjižnice Požega, u 17 h počinje književni susret s Jelenom Pervan, u 18 h Festival dobre preporuke, u 19:30 h književni susret s Kristijanom Novakom, Ivicom Ivaniševićem, Marinom Vujčić, a koncert Vatre počinje u 21:30 h.

Knjižničarke: Marija Šag Sadilek i Ljiljana Žebčević 

 

Europska godina mladih u Ekonomskoj školi Požega

Učenici 3. i 4. razreda naše škole 23. siječnja 2023. g. pogledali su u Gradskom kazalištu Požega predstavu Slučaj maturanta Wagnera. Djelo je to Marijana Matkovića iz 1934. g. u kojemu je očita pobuna protiv postojećeg sustava i društva u kojem je živio. Drama prikazuje nerazumijevanje oca i sina, prije svega mladenačku pobunu. Umjetnost je tako ujedno i kritika društva.

Dan sigurnijega interneta 

Učenici 4. k razreda obilježili su 7. veljače Dan sigurnijeg interneta radionicom na zadanu temu Centra za sigurniji internet pod nazivom Online seksualno uznemiravanje. Za početak sata pogledali su film Say No (https://www.medijskapismenost.hr/kratki-film-otkriva-kako-djeca-postaju-zrtve-seksualne-ucjene-na-internetu/ ), zatim su unutar grupa odgovarali na pitanja što je nasilje, elektroničko nasilje, seksualno online uznemiravanje, kome se obratiti za pomoć. Upoznati su s rezultatima istraživanja deSHAME, a sat je završio evaluacijom radionice.

Marija Šag Sadilek, prof.

 

Europska godina mladih u Ekonomskoj školi Požega

Dana 8. 5. 2022. učenica Matea T. (2.a) osvojila je s likovnim radom 2. mj. na međunarodnom natjecanju Europe Day, mentorica Marija Šag Sadilek, prof. Riječ je o međunarodnom natjecanju povodom Dana Europe na engleskom i njemačkom jeziku. Natjecanje je namijenjeno djeci od 10 do 14 godina te mladima od 15 do 19 godina. Svrha je natjecanja povećati razinu svjesnosti o značenju Europske unije, prenijeti poruku ujedinjenosti u raznolikosti, promicati poštivanje različitosti, poticati učenje i primjenu stranih jezika.

Dana 9. 5. 2022. učenik David D. (2. a) osvojio je 1. mj. na državnoj razini natječaja Europa u školi s literarnim radom Večera u budućnosti, a učenik Luka S. 7. mjesto. Mentorica Marija Šag Sadilek, prof. Europski dom Zagreb i Europski pokret Hrvatska 28. put za redom organizirali su natjecanje za učenike i mladež na razini Republike Hrvatske. Tema je ovogodišnjeg natjecanja bila Stvaramo održivu budućnost.

Dana 26. rujna obilježili smo Europski dan jezika. Učenica Valentina iz 4.k izradila je kviz o zanimljivostima europskih jezika te su učenici na nastavi pokazali znanje o europskim jezicima. Prvo mjesto u poznavanju europskih jezika osvojio je učenik Jan. Učenici 1. h razreda izrađivali su i predstavljali plakate o zemljama EU. Predstavili su zemlje kroz boje zastave, na stranici Proleksis enciklopedije istraživali su o geografskom smještaju, prirodnim obilježjima, stanovništvu, gospodarstvu i povijesti pojedine zemlje, izdvajali su najpoznatije osobe rođene u toj zemlji, u rječniku istraživali riječi jezika koji se govore u toj zemlji te sve završili sa sloganom kojim pozivaju zbog čega treba posjetiti tu zemlju. Plakate su obogatili fotografijama ili vlastitim crtežima. Marija Šag Sadilek, prof.

Download (PDF, 1.06MB)

U rujnu smo se priključili i eTwinning projektu Down EU Avenue. Cilj je projekta promicanje e-sigurnosti, svrhovitog korištenja ICT-alata i solidarnosti između nastavnika i učenika, promicanje održivosti, europske (medijske) pismenosti i aktivnog građanstva, uključenosti, jednakosti, solidarnosti, kritičkog, kreativnog i poduzetničkog razmišljanja, višejezičnosti. Obilježili smo značajne datume u 2022. godini: Europski dan jezika, Svjetski dan turizma,  Međunarodni mjesec školskih knjižnica, Erasmus+ dan, odabrali smo pobjednički logo projekta. Marija Šag Sadilek, prof.

Nacionalna razina kviza znanja i kreativnosti Mreža čitanja 2022.

U petak 13. 5. 2022. održana je nacionalna razina kviza znanja i kreativnosti Mreža čitanja za koju su učenice koje su stigle do treće, završne razine morale pročitati tri djela suvremenih hrvatskih književnika: Putar i parizer Jerka Mihaljevića, Susjed Marine Vujčić i Crvenu vodu Jurice Pavičića. Učenica Julijana Lukačić (4.g) postigla je rezultat 62/75, Ksenija Majstorović (3.k) 58/75, a Valentina Franikić (3.k) 56/75 bodova. Ukupno je na završnoj razini sudjelovalo 248 učenika. Učenice koje su sudjelovale u Mreži čitanja i eTwinning projektu Chapter i Ulicom hrvatskog jezika sudjelovale su online na književnom susretu s književnikom Juricom Pavičićem te saznale o samom procesu pisanja romana Crvena voda.

Marija Šag Sadilek, prof. mentorica

U izradi digitalnih multimedijskih uradaka  ove godine sudjelovala su tri tima učenica iz 3.a i 4.k razreda. Multimedijski uradci su postavljeni na web stranici škole, a  vezuju se uz temu: U mreži suvremenih hrvatskih pisaca. Izrađeni su na temelju pročitane sve tri zadane knjige.

  1. tim

Sudjelovale učenice Lucija Kraljak i Nevenka Savić iz 4. k razreda. Na državnoj razini rad osvojio 161 bod i zauzeo 9. mjesto.

  1. tim

Sudjelovale učenice Petra Bubanj i Helena Sjeverac iz 3. a. Na državnoj razini rad osvojio 163. boda i zauzeo 8. mjesto.

  1. tim

Sudjelovale učenice Eva Topić, Ana Škrobić, Antonija Grbeš iz 3. a. Na regionalnoj razini rad osvojio 158. bodova i zauzeo 14. mjesto.

Mentorica učenicama je prof. Ljiljana Žebčević, a član školskoga povjerenstva prof. Domagoj Mazanik.

 

NOĆ KNJIGE U EKONOMSKOJ ŠKOLI 

Povodom Noći knjige 25. travnja 2022. održana je radionica za učenike 3. a. Izradili su  plakate  posvećene pjesnicima Dobriši Cesariću i Vesni Parun. Listajući njihove zbirke, čitajući stihove i podatke iz njihovog života prisjetili su se njihovih 120. i 100. godina od rođenja. Nastale radove izložili su na panou u učionici hrvatskoga jezika s prof. Ljiljanom Žebčević.

Dana 25. travnja na Svjetski dan knjige i autorskih prava obilježili smo Noć knjige, ta je manifestacija pokrenuta 2012. g., a ove godine pod temom slobode učenici 2. a razreda istražili su što za njih znači sloboda. Odabrali smo knjigu našega hrvatskoga putopisca Davora Rostuhara Degustacija slobode te zajedno čitajući otkrili zašto on putuje svijetom i što za njega predstavlja sloboda.

Uoči 22. travnja Dana hrvatske knjige učenici naše škole koji sudjeluju u eTwinning projektu Ulicom hrvatskoga jezika izradili su zajedničku kratku priču. Prelistajte i pročitajte digitalnu knjigu s predivnom pričom o potrazi za slobodom.

Marija Šag Sadilek, prof. mentor, magistra knjižničarstva

 

Dan sigurnijeg interneta

Dana 8. veljače obilježili smo Dan sigurnijeg interneta, s učenicima 4. h razreda obradili smo temu Prevencija ovisnosti o ekranima, čitali smo medijski tekst, odigrali online kviz u sklopu obilježavanja Dana sigurnijega interneta te pogledali webinar na poveznici  https://www.youtube.com/watch?v=DHFe86cG4C4 nakon kojega smo riješili radni listić i anketu čijom smo analizom saznali da 54 % učenika dnevno boravi od 2 do 4 sata na internetu, a za vrijeme online nastave 46 % čak više od 6 sati dnevno. Najviše vremena provedu dopisujući se, njih 54 % izjavilo je da ih roditelji nikada ne upozoravaju na pretjerano korištenje interneta iako ih toliko posto smatra da previše vremena provedu u virtualnom svijetu i da će to ostaviti posljedice na njihovo zdravlje. Učenici su ponudili savjete kako spriječiti ovisnost o ekranima. S učenicima 2. a razreda obradili smo temu Kako kritički pristupiti sadržajima na internetu, kako prepoznati lažnu vijest, nakon odgledanoga filma Bitcoinboy učenici su pisali lažnu vijest kako bi osvijestili koliko i sami moraju biti kritični prema svemu pročitanom te smo utvrdili što sve treba provjeriti pri sumnji u istinitost vijesti. Obje radionice provela je Marija Šag Sadilek, prof. te smo ih prijavili na natječaj radionica povodom obilježavanja Dana sigurnijega interneta.

 

Učenica Elena Milardović (3. k) tijekom prosinca i siječnja 2022. g. na izložbi u školi predstavila je svoje slike glagoljice koje su nastale u sklopu Milenijskog natjecanja iz kreativne industrije u organizaciji Ekonomskog fakulteta u Osijeku i instituta Andizet. Mentorica je bila Marija Šag Sadilek, prof.

Prijavili smo se na natječaj izrade videonajave knjige Ministarstva kulture i medija. Učenici 3. k razreda Ekonomske škole Požega Tin Tomić, Antun Čuljak, Bruno Bošnjak i Paula Matanović prikazali su glavne likove romana Slika Doriana Graya Oscara Wildea. Učenik Jan Kuraja snimao je film,  Antun Čuljak uredio videonajavu, osmislio scene te odabrao glazbu, a Tin Tomić odglumio glavnoga lika Doriana Graya, naslikao svoj portret kojim je prikazao portret Doriana Graya i portret Doriana nakon svih grijeha koje je počinio u djelu. Videonajavu možete pogledati na poveznici https://youtu.be/CTTP-Bu30i8, mentorica Marija Šag Sadilek, prof. 

 

Mreža čitanja u našoj školi

U petak 3. prosinca održana je Mreža čitanja, projekt za poticanje čitanja i kreativnosti u našoj školi. Tema je ove godine U mreži hrvatskih suvremenih pisaca, online kvizu pristupilo je šest učenica naše škole i sve su zadovoljile prag prolaznosti od 60 % na iduću regionalnu razinu. Na ovoj školskoj razini učenice su čitale djelo Jerka Mihaljevića Putar i parizer, a ostvarile su pod šiframa sljedeću prolaznost: PROTAZA-05 43/50, PROTAZA-03 40/50, PROTAZA-04 37/50, PROTAZA-06 34/50, PROTAZA-02 32/50 i PROTAZA-01 31/50. Na sljedećoj razini čita se djelo Susjed Martine Vujčić. Čestitke učenicama na prolaznosti te sretno dalje! U Godini čitanja poručujemo: Čitajmo da ne ostanemo bez riječi!

Mentorica Marija Šag Sadilek,

prof. te član povjerenstva Maja Pranjić Čorak, prof.,

Mentorica u izradi multimedijskih radova Ljiljana Žebčević, prof.

 

Projekt za poticanje čitanja i kreativnosti za  srednje škole

Mreža čitanja

TEMA:  U MREŽI SUVREMENIH HRVATSKIH PISACA

Kviz znanja i kreativnosti  sastoji se od dva dijela:

  1. kviza znanja
  2. prezentacije multimedijskog uratka

Kviz znanja

U kvizu znanja učenici će odgovarati on-line na pitanja iz sljedećih knjiga:

  1. Jerko Mihaljević: Putar i parizer
  2. Martina Vujčić: Susjed
  3. Jurica Pavičić: Crvena voda

Prezentacija kreativnog multimedijskog uratka

Digitalni plakat, poster, video clip, animacija… (u trajanju od 2 do 3 minute maksimalno). Multimedijski uradak vezuje se uz temu, temelji se na popularizaciji čitanja literature na zadanu temu i izrađuje na temelju pročitane sve tri zadane knjige.

U izradi digitalnih multimedijskih uradaka  ove godine sudjeluju tri tima učenica iz 3.a. i 4.k razreda čiji identitet prema pravilima natjecanja smijemo naknadno objaviti. Evo popratnih  tekstova  uz njihove radove.

Multimedijski uradci bit će postavljeni na web stranici škole, a  vezuju se uz temu: U mreži suvremenih hrvatskih pisaca. Izrađeni su na temelju pročitane sve tri zadane knjige.

  1. tim

Nagrađivani suvremeni hrvatski pisci i njihovi romani spojeni su u mp4 formatu. Fabule su  isprepletene samoćom, ljubavi,  odrastanjem uz internet, zločinom. Bit će srednjoškolcima zanimljivije uz fotografije autora, zapise o radnji i likovima, citate poznatih književnika. Tri različita djela povezana su glazbom i filmskim isječcima preuzetim s Canve.

Rad možete vidjeti na adresi:

https://bit.ly/3IfN2sr

  1. tim

Veseli nas čitanje djela čiji autori pripadaju današnjici i s nama dijele suvremene probleme. Otvorile smo četiri stranice dnevnih novina u Book Creatoru i povezale romane suvremenih hrvatskih pisaca. Svoje vršnjake želimo potaći na čitanje nagrađenih djela uz pomoć novinskih stranica koje sadrže  kratka objašnjenja, simbole, animaciju  u  Animarkeru. Čitanje i listanje novina prati glazba Haustora, Michaela Myersa, Stalker’s Tanga koju smo preuzele s YouTuba.

Rad možete vidjeti na adresi:

https://read.bookcreator.com/zaQog58IDCRFKoTWDY1DyYS3Ajc2/ccUp2VQ7RQ6TJD7svF6WBQ

  1. tim

Čitanje je veselje pa smo za tinejdžere osmisle veseli i šareni digitalni plakat u Canvi. Fotografije naslovnica nagrađenih suvremenih hrvatskih romana, osnovne informacije o sadržaju i likovima prati u zvučnoj pozadini Happy Vhistling preuzet s YouTuba.

Rad možete vidjet na adresi:

https://www.canva.com/design/DAExSCX0IyA/share/preview?token=5a2ymjQjVDoOBTVtB3c0nQ&role=EDITOR&utm_content=DAExSCX0IyA&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=sharebutton

 

Milenijsko natjecanje iz kreativne industrije

Dana 2. prosinca 2021. sudjelovali smo prvi put online na međunarodnom Milenijskom natjecanju iz kreativne industrije u organizaciji Ekonomskoga fakulteta u Osijeku i instituta Andizet. U kategoriji Kreativni kalendar u kojoj su bila prijavljena 43 tima odabrali smo temu glagoljice te su učenici izradili videoprezentaciju kojom su predstavili ideju mentorice – centar glagoljice i suvenire. Elena je oslikala akrilnim bojama sva platna te se njezina izložba radova može pogledati u hodniku škole, Nina je izradila kalendar i leptira za fotografiranje, Antun je izradio karte glagoljice te nam bio informatička podrška. Svatko je odradio svoj dio posla najbolje što je mogao te im ovom prilikom čestitam! Našu videoprezentaciju možete pogledati na poveznici https://youtu.be/BfOJOEWMk78. Ovo nam je bilo jako zanimljivo iskustvo! Mentorica Marija Šag Sadilek, prof.

 

Milenijsko natjecanje 2021.

Prvi put naša škola sudjeluje na Milenijskom natjecanju 2021. u organizaciji Ekonomskoga fakulteta u Osijeku i instituta Andizet. Učenici 3. k razreda Elena Milardović, Nina Ilić i Antun Čuljak pod mentorskim vođenjem profesorice Marije Šag Sadilek prijavili su se na 3. Milenijsko natjecanje iz kreativne industrije u kategoriji Kreativni kalendar s temom glagoljica. Proglašenje nagrađenih timova očekuje se 3. prosinca 2021. godine. Više o Natjecanju možete pročitati na milenijsko.efos.hr .

eTwinning projekt Godina čitanja 2021.

Godina 2021. proglašena je Godinom čitanja te smo se i mi priključili eTwinning projektu školskih knjižničara: Godina čitanja 2021. Cilj je projekta obilježavanje Godine čitanja te usvajanje i razvijanje čitateljskih vještina, ljubavi prema čitanju i poticanje čitanja među učenicima kao i razvijanje vještina cjeloživotnog učenja i aktivnoga čitanja. Škole partneri uključili su se u projekt aktivnostima koje će provoditi do kraja 2021. godine, a realizirane aktivnosti potkrijepit će fotografijama, videima, prezentacijama, izradom digitalnih materijala korištenjem digitalnih alata, plakatima učenika, posterima, digitalnim knjigama, brošurama i drugom dokumentacijom. Škole partneri, tj. školski knjižničari surađivat će tijekom projekta koristeći se suradničkim digitalnim alatima kao što je Padlet, TwinBoard, videokonferencije, chat, forum, društvene mreže i slično. Učenici će raditi u skupinama i timovima, čitat će, izražavati se na kreativan način, baviti se istraživačkim radom.

U eTwinning projektu Godina čitanja 2021. sudjeluju učenici Stjepan Ćavar (4.h) te učenice Tina Hel (2.a) i Lara Crnjac (2.h), Dora Maletić, Marija Pedić i Doris Matijević (3.k),  pod mentorstvom profesorice Marije Šag Sadilek te učenici profesorice Maje Pranjić Čorak: Marija Kelbasi (4.c), Julijana Lukačić, Hrvoje Bunikić, Irena Miličević, Tea Špičak, Tena Matoković Brižić, Teuta Hruški Ivanović i Karla Marinović (4.g).

S radom smo počeli u travnju 2021. g. Učenici su u učionici hrvatskoga jezika izradili pano o zabranjenim knjigama tijekom povijesti.

Postavljen je javni govor učenice na YouTube na temu: lektiru treba zadržati u školstvu.

https://youtu.be/DItNdZxpeBE

U travnju smo posjetili novootvorenu Gradsku knjižnicu Požega u kojoj su polaznici prvih razreda ostvarili pravo na besplatno učlanjenje. Upoznali su se s Dječjim odjelom, Znanstvenim i studijskim odjelom, Odjelom za mlade i multimediju te Odjelom za književnost na kojem su učenici samostalno posudili djela za čitanje iz užitka.

Učenici su izradili pano povodom Svjetskog dana knjige i autorskih prava koji se obilježava 23. travnja te su u Canvi izradili preporuke za djela koja bi preporučili drugima.

Učenici su pisali literarne radove – krimi priče potaknuti pripovijetkom Dobri duh Zagreba. Radovi su dostupni u materijalima mape Ekonomska škola, Požega.

Obilježili smo Dan hrvatske knjige koristeći Padlet ploči.

https://padlet.com/majapranjic17/dc5q9q33gxxzlu5d

Na trenutak su postali ilustratori i u Canvi su dizajnirali vlastite naslovnice knjiga koje su im vrlo drage. Naslovnice se nalaze na Padlet ploči.

https://padlet.com/majapranjic17/si895c2iy31mwnww

Obilježeni su Dani medijske pismenosti – link na vijest na Facebook stranici škole:

https://web.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2981907208711133&id=1716651558570044

https://web.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2981157445452776&id=1716651558570044

U svibnju smo obilježili Svjetski dan pisanja pisama – 11. svibnja. Naši su učenici u okviru eTwinning projekta Godina čitanja 2021. napisali razglednice iz budućnosti koje bi Matošev Solus mogao napisati Izabeli. https://padlet.com/msagsad/er3kzioh7jkns6m0

Lipanj smo obilježili pisanjem poezije (pejzažna i intimna) prema poticaju i izradom e-knjige u Book creatoru. Knjiga je dostupna na: https://read.bookcreator.com/K4CC4xw7IRuFtCOFmxtkKtt7t3voRkpsKrV6slg3DP8/5a0iwlX4QKCJ79CD9NvGlw Izradili smo pano u školi i izložili pjesme.

U rujnu su učenici obilježili Europski dan jezika povezavši temu s projektom Godina čitanja 2021. tako što su kredom crtali građevine zemalja Europske Unije te ispisivali riječ čitam na jezicima članica. Riječ čitam je ujedno lajtmotiv naše novootvorene Gradske knjižnice Požega. Poveznica na objavu: (Instagram stranica škole): https://www.instagram.com/p/CUhUMI1DSHz/?utm_source=ig_web_copy_link

Nakon čitanja Šimićevih pjesama učenici 4.g i 4.c okušali su se u stvaranju blackout poezije. Kombinacijom književnosti, likovne umjetnosti i kolaža stvorili su nove minijature i njima ukrasili pano učionice.

Objava na Instagram stranici ŠKOLE: https://www.instagram.com/p/CUpeHHfDwaH/?utm_source=ig_web_copy_link 

U listopadu su učenici naše škole koji sudjeluju u eTwinning projektu Godina čitanja 2021. izradili plakate na kojima su izdvojili deset razloga zašto je važno čitati te tako obilježili Međunarodni mjesec školskih knjižnica i Mjesec hrvatske knjige. Neki su od njih: čitanje razvija maštu, poboljšava pamćenje, pomaže pri razvoju empatije, bijeg od realnosti, besplatna zabava, obogaćuje rječnik, razvija kreativnost… 

Želiš znati? Želiš osjećati? Čitaj da ne ostaneš bez riječi!

Mentorice: Maja Pranjić Čorak, prof. i Marija Šag Sadilek, prof. i mag. knjižničarstva

Učenici 2.a i 4.h razreda izradili su pano djela koja preporučuju za čitanje te su učenici 2.a razreda također izrađivali stripove nakon pročitanoga djela Život je san Calderona de la Barce. Marija Šag Sadilek, prof.

Projekt Spoji se u umjetnost, priključi se u kulturu

Dana 20. prosinca učenici 2. a razreda sudjelovali su na književnoj online radionici predstavljanja knjige Sine, idemo kući suvremenoga hrvatskoga književnika Ivice Prtenjače u organizaciji udruge Carpe Diem u sklopu projekta Spoji se u umjetnost, priključi se u kulturu. Učenici su prethodno na satu Hrvatskoga jezika čitali ulomke iz istoimenoga djela te se upoznali s problematikom, na radionici su imali priliku poslušati samoga književnika, saznati što mu je bila inspiracija pri pisanju književnoga djela, kako napisati djelo te što čitati u slobodno vrijeme. Čitajmo da ne ostanemo bez riječi! (Godina čitanja 2021.)

Marija Šag Sadilek, prof.

 

TEMA NOĆI KNJIGE 2021.: LJEKOVITA MOĆ KNJIGE

Kada govorimo o knjigama, volimo ih isticati kao riznice znanja, vrelo zanimljivih priča i inspiracije. No snaga pisane riječi očituje se i u njezinoj sposobnosti da utječe na nas, mijenja naš doživljaj svijeta i sebe samih, omogućuje nam susret s „drugim“, nepoznatim, razvija empatiju i suosjećanje.

U Noći knjige 2021. stoga vas potičemo da razmišljate o ljekovitim moćima knjiga – u razdobljima društvenih i intimnih kriza, kada im se okrećemo tražeći odgovor na pitanja koja nas muče. Katkad će odgovori koje u njima pronađemo biti utješni, katkad uznemirujući, a neki će sigurno i duboko protresti naša temeljna uvjerenja.

Veliki Fjodor Mihajlovič Dostojevski, kojem ove godine proslavljamo 200. obljetnicu rođenja i 140. obljetnicu smrti, u baštinu nam je ostavio sljedeću misao: Kada je bogatstvo izgubljeno – ništa nije izgubljeno, kada je zdravlje izgubljeno – skoro sve je izgubljeno. Mogu li nam, i kako, knjige pomoći u održavanju zdravlja pojedinca i društva? Koje bismo knjige kao lijek „prepisali“ sebi i drugima – i zašto? Može li se svakom vremenu preporučiti neka knjiga kao lijek? Koju bismo literaturu ponudili kao spas vremenu u kojem danas živimo?

RADIONICA ZA UČENIKE 2. RAZREDA SREDNJE ŠKOLE, EKONOMSKA ŠKOLA POŽEGA, OSJEČKA 33, POŽEGA

GDJE

Kategorija lokacije na kojoj se program održava: ustanova (odgojno-obrazovna, ustanova u kulturi, znanosti i dr.)
Naziv lokacije:Ekonomska škola Požega
Adresa: Osječka 33
Kvart:
Grad:Požega
Poštanski broj: 34000

KADA

Vrijeme početka: 23.04.2021 10:00
Vrijeme završetka: 23.04.2021 11:30

RADNJA

Tip programa:Redovni
Radnja: Učenici u sklopu radionice predstavljaju po svome izboru knjigu na temu Ljekovita moć knjige, a zatim u grupi prave plakate koji će biti izloženi na školskome panou.
Sudionici: Učenici 2. razreda srednje škole

Radovi učenika 2. h razreda, digitalni plakati zbog online nastave u suradnji s prof. Ljiljanom Žebčević

 

 

Mreža čitanja – kviz za poticanje čitanja i kreativnosti za srednje škole,  šk. god. 2020./2021.

SVRHA PROJEKTA:  

  • potaknuti učenike na čitanje s razumijevanjem, istraživanje, otkrivanje i kreativno stvaranje
  • potaknuti timski rad, ali i individualni napor
  • upoznati učenike s djelima koja nisu dio obavezne lektire
  • poučavati korisnike knjižnice čitanju, informacijskim tehnikama, vještinama i znanjima
  • raditi na unaprjeđenju životnih vještina i sposobnosti djece i mladih
  • poticati djecu i mlade na organizirano i smisleno provođenje slobodnog vremena i poticati stvaralaštvo
  • poticati učenike na čitanje knjiga u slobodno vrijeme

Vremenik natjecanja

 Razina  Datum održavanja kviza  Rok za predaju multimedijskog uratka
 I.  školska 11. 12. 2020. 4. 12. 2020. 
 II. regionalna  5. 3. 2021. 26. 2. 2021. 
 III. nacionalna 14. 5. 2021.  7. 5. 2021. 

NOSITELJI PROJEKTA: mentorice Ljiljana Žebčević i Marija Šag Sadilek te članovi povjerenstva Domagoj Mazanik i Maja Pranjić Čorak.

 OPIS PROJEKTA: 

Kviz znanja i kreativnosti se sastoji od dva dijela:

  • kviza znanja
  • prezentacije multimedijskog uratka

Kviz znanja

Ovogodišnja tema kviza znanja i kreativnosti je: KNJIGA, KNJIŽARA, KNJIŽNICA

U kvizu znanja učenici su odgovarali on-line na pitanja iz sljedećih knjiga:

  1. Nina George: Mala pariška knjižara
  2. Veronica Henry: Kako pronaći ljubav u knjižari
  3. Amy Meyerson: Nebo puno knjiga

Dana 11.12.2020. održana je školska razina online kviza znanja i kreativnosti Mreža čitanja, pet učenica pod mentorstvom Marije Šag Sadilek rangiralo se sljedećim redoslijedom: Ideofon-04 44/50, Ideofon-01 43/50, Ideofon-02 41/50, Ideofon-05 41/50 bodova te Ideofon-03 33/50 bodova. Sve su se učenice plasirale na regionalnu razinu kviza. U povjerenstvu su bili profesori Maja Pranjić Čorak i Domagoj Mazanik.

Dana 5.3.2021. održana je regionalna razina online kviza Mreža čitanja sa svrhom motiviranja i poticanja učenika na čitanje s razumijevanjem i istraživanje. Svih pet učenica naše škole riješilo je kviz 70 % te su se time rangirale na iduću nacionalnu razinu. Postigle su bodove: Ideofon-03 46/60, Ideofon-04 45/60, Ideofon-05 43/60, Ideofon-02 i Ideofon-01 42/60. Kviz je obuhvaćao pitanja iz knjiga Nine George Mala pariška knjižara i Veronice Henry Kako pronaći ljubav u knjižari. Mentorica je bila Marija Šag Sadilek, povjerenstvo su činili profesori Maja Pranjić Čorak i Domagoj Mazanik te knjižničarka iz Gradske knjižnice Požega Dijana Klarić.

Dana 14.5.2021. održana je nacionalna razina kviza Mreža čitanja na kojoj su naše učenice postigle sljedeće rezultate: 17.mj. Ideofon-04 (Helena Blaž 54/75), 18.mj. Ideofon-02 (Kristina Josipović 53/75), 20.mj. Ideofon-05 (Elena Jug 51/75), 22.mj. Ideofon-01 (Julijana Lukačić 49/75), 29.mj. Ideofon-03 (Nina Ilić 39/75 bodova). Uz prethodne dvije knjige učenice su morale pročitati i knjigu Amy Meyerson Nebo puno knjiga. Mentorica je bila Marija Šag Sadilek, povjerenstvo su činili profesori Maja Pranjić Čorak i Domagoj Mazanik te knjižničarka iz Gradske knjižnice Požega Dijana Klarić.

Prezentacija kreativnog multimedijskog uratka

Osim u kvizu znanja, učenici su se natjecali i u izradi multimedijskog uratka (neovisno sudjeluju li u kvizu znanja ili ne).

Prezentacija kreativnog multimedijskog uratka:

Digitalni plakat, poster, video clip, animacija… (u trajanju od 2 do 3 minute maksimalno) multimedijski uradak vezuje se uz TEMU , temelji se na popularizaciji čitanja i izrađuje na temelju pročitane sve tri zadane knjige. 

Multimedijski uradak: digitalni plakat

Izradile su ga učenice 3. k razreda Lucija Kraljak i Nevenka Savić. U popratnome tekstu uz plakat  rekle su sljedeće.

Multimedijski uradak postavljen  je na web stranici škole, a  vezuje se uz temu: KNJIGA, KNJIŽARA, KNJIŽNICA. Izrađen je  na temelju pročitane sve tri zadane knjige.

Suvremene svjetske književnice bave se temom osobnih problema svojih junaka. Svi oni svoja nezadovoljstva i životne nedaće uspiju razriješiti pomoću davno napisanih knjiga. Nema životne nedaće, brige, tjeskobe o kojoj već nije napisana knjiga kao i moguće rješenje. Uz  suvremeni način prezentacije,   glazbu W. Houston, zvučni zapis iz romana “Mala pariška knjižara“ i vizualne  multimedijske elemente  želimo približiti sadržaj i problematiku ovih romana svojim vršnjacima.

Cilj našeg uratka je povezati  fabule koje se odvijaju u tri velika grada: Londonu, Parizu i L. A. gdje  glavni likovi tragaju za ljubavlju i rješavaju obiteljske tajne. Pri izradi plakata koristile smo predloške u programu glogster, glazbu W. Houston  i zvučni zapis romana „Mala Pariška knjižara koje smo preuzele sa Youtuba.

Multimedijski plakat došao je do nacionalne razine natjecanja gdje su učenice Lucija Kraljak i Nevenka Savić osvojile 20. mjesto. Mentorica učenicima bila je prof. Ljiljana Žebčević, a član  školskog povjerenstva  mag. ing. računarstva Domagoj Mazanik.

Rad možete vidjeti na adresi:

https://edu.glogster.com/glog/writers-biography-5fd1c0bc9ed45/3umudwluw2g

Knjižničarke Ljiljana Žebčević i Marija Šag Sadilek

 

 

Mreža čitanja – kviz za poticanje čitanja i kreativnosti za srednje škole,  šk. god. 2020./2021.

Kviz znanja i kreativnosti  sastoji se od dva dijela:

  1. kviza znanja
  2. prezentacije multimedijskog uratka

Kviz znanja

Ovogodišnja tema kviza znanja i kreativnosti je: KNJIGA, KNJIŽARA, KNJIŽNICA.
U kvizu znanja učenici će odgovarati on-line na pitanja iz sljedećih knjiga:

  1. Nina George: Mala pariška knjižara
  2. Veronica Henry: Kako pronaći ljubav u knjižari
  3. Amy Meyerson: Nebo puno knjiga

Prezentacija kretivnog multimedijskog uratka

Digitalni plakat, poster, video clip, animacija… (u trajanu od 2 do 3 minute maksimalno) multimedijski uradak vezuje se uz temu, temelji se na popularizaciji čitanja literature na zadanu temu i izrađuje na temelju pročitane sve tri zadane knjige.

U izradi digitalnoga plakata sudjelovale su dvije učenice 3. k razreda čiji identitet prema pravilima natjecanja smijemo naknadno objaviti. Evo popratnoga teksta uz plakat.

Multimedijski uradak  bit će postavljen na web stranici škole, a  vezuje se uz temu: KNJIGA, KNJIŽARA, KNJIŽNICA. Izrađen je  na temelju pročitane sve tri zadane knjige.

Suvremene svjetske književnice bave se temom osobnih problema svojih junaka. Svi oni svoja nezadovoljstva i životne nedaće uspiju razriješiti pomoću davno napisanih knjiga. Nema životne nedaće, brige, tjeskobe o kojoj već nije napisana knjiga kao i moguće rješenje. Uz  suvremeni način prezentacije,   glazbu W. Houston, zvučni zapis iz romana “Mala pariška knjižara“ i vizualne  multimedijske elemente  želimo približiti sadržaj i problematiku ovih romana svojim vršnjacima.

Cilj našeg uratka je povezati  fabule koje se odvijaju u tri velika grada: Londonu, Parizu i L. A. gdje  glavni likovi tragaju za ljubavlju i rješavaju obiteljske tajne. Pri izradi plakata koristile smo predloške u programu glogster, glazbu W. Houston  i zvučni zapis romana „Mala Pariška knjižara koje smo preuzele sa Youtuba. Rad možete vidjeti na adresi:

https://edu.glogster.com/glog/writers-biography-5fd1c0bc9ed45/3umudwluw2g

 

„ČITANJEM DO ZVIJEZDA“  – kviz za poticanje čitanja i  kreativnosti 2019./ 2020.

SVRHA PROJEKTA:  

  • potaknuti učenike na čitanje s razumijevanjem, istraživanje, otkrivanje i kreativno stvaranje
  • potaknuti timski rad, ali i individualni napor
  • upoznati učenike s djelima koja nisu dio obavezne lektire
  • poučavati korisnike knjižnice čitanju, informacijskim tehnikama, vještinama i znanjima
  • raditi na unaprjeđenju životnih vještina i sposobnosti djece i mladih
  • poticati djecu i mlade na organizirano i smisleno provođenje slobodnog vremena i poticati stvaralaštvo
  • poticati učenike na čitanje knjiga u slobodno vrijeme

VRIJEME REALIZACIJE PROJEKTA: 

 Razina          Datum održavanja kviza           Rok za predaju multimedijskog uratka

I. školska                 13. 12. 2019.                             13.12. 2020.
II. regionalna              6. 3. 2020.                                28. 2.  2020.
III. nacionalna             5. 6. 2020.                                29. 5. 2020.

NOSITELJI PROJEKTA:   mentorice Ljiljana Žebčević i Maja Pranjić Čorak te članovi povjerenstva Marija Šag Sadilek i Domagoj Mazanik.

OPIS PROJEKTA: 

Kviz znanja i kreativnosti se sastoji od dva dijela:

  1. a) kviza znanja
  2. b) prezentacije multimedijskog uratka

Kviz znanja

Ovogodišnja tema kviza znanja i kreativnosti je „SF literatura za mlade“. U kvizu znanja učenici su odgovarali online na pitanja iz sljedećih knjiga:

  1. D. Adams: Vodič kroz galaksiju za autostopere
  2. R. Bradburry: Fahrenheit 451
  3. A. Huxley: Vrli novi svijet

Kviz se provodi na 3 razine ( školska, regionalna i nacionalna).

Na školskoj razini sudjelovale su učenice Antonija Baričević iz 2. a i postigla 76 % točnih odgovora, Julijana Lukačić iz 2.g i postigla 82 % točnih odgovora.

Na regionalnoj  razini sudjelovale su učenice Antonija Baričević iz 2. a i postigla 50 % točnih odgovora, Julijana Lukačić iz 2.g i postigla 62 % točnih odgovora što je izniman uspjeh s obzirom na 424 prijavljena natjecatelja. Mentorica učenicama bila je prof. Maja Pranjić Čorak, a član  školskog povjerenstva  prof. Marija Šag Sadilek.

Osim u kvizu znanja, učenici su se natjecali i u izradi multimedijskog uratka (neovisno sudjeluju li u kvizu znanja ili ne).

Prezentacija kreativnog multimedijskog uratka:

Digitalni plakat, poster, video clip, animacija… (u trajanju od 2 do 3 minute maksimalno) multimedijski uradak vezuje se uz TEMU , temelji se na popularizaciji čitanja i izrađuje na temelju pročitane sve tri zadane knjige. 

Multimedijski uradak: digitalni plakat

Izradile su ga učenice 2. k razreda Lucija Kraljak i Nevenka Savić. U popratnome tekstu uz plakat  rekle su sljedeće.

„Multimedijski uradak namijenile smo  srednjoškolcima, svojim vršnjacima  i bit će postavljen na web stranici škole. Multimedijski uradak vezuje se uz temu SF-a, izrađuje na temelju pročitane sve tri zadane knjige.

Čitanje SF naslova  postat će  popularnije radi suvremenijih načina prezentacije, uz Beethovenu glazbu i vizualne  multimedijske elemente na plakatu. Želimo približiti sadržaj i problematiku  SF romana mladima, promovirati čitanje o fiktivnim događajima koji su u međuvremenu, nažalost, postali dio stvarnosti koju živimo.

Cilj našeg uratka je povezati moderne fabule koje se odvijaju na Zemlji i u međugalaktičkim prostranstvima, napete odnose među glavnim likovima. Pri izradi plakata koristile smo predloške u programu glogster i glazbenu podlogu Beethovene Pete simfonije koju smo preuzele sa Youtuba.“

Rad možete vidjeti na adresi:

https://edu.glogster.com/glog/blank-horizontal-glog-5ecec0f968fcd/394kwb4i37a

Multimedijski plakat došao je do nacionalne razine natjecanja gdje su učenice Lucija Kraljak i Nevenka Savić osvojile 11. mjesto. Mentorica učenicima bila je prof. Ljiljana Žebčević, a član  školskog povjerenstva  mag. ing. računarstva Domagoj Mazanik.

„ČITANJEM DO ZVIJEZDA“ ZA SREDNJE ŠKOLE šk.god. 2019./2020.

Ovogodišnja tema kviza znanja i kreativnosti je  SF LITERATURA ZA MLADE:

  1.  D. Adams: Vodič kroz galaksiju za autostopere
  2. R. Bradburry: Fahrenheit 451
  3. A. Huxley:  Vrli novi svijet

Multimedijski uradak: digitalni plakat

Multimedijski uradak namijenile smo  srednjoškolcima, svojim vršnjacima  i bit će postavljen na web stranici škole. Multimedijski uradak vezuje se uz temu SF-a, izrađuje na temelju pročitane sve tri zadane knjige.

Čitanje SF naslova  postat će  popularnije radi suvremenijih načina prezentacije, uz Beethovenu glazbu i vizualne  multimedijske elemente na plakatu. Želimo približiti sadržaj i problematiku  SF romana mladima, promovirati čitanje o fiktivnim događajima koji su u međuvremenu, nažalost, postali dio stvarnosti koju živimo.

Cilj našeg uratka je povezati moderne fabule koje se odvijaju na Zemlji i u međugalaktičkim prostranstvima, napete odnose među glavnim likovima. Pri izradi plakata koristile smo predloške u programu glogster i glazbenu podlogu Beethovene Pete simfonije koju smo preuzele sa Youtuba. Rad možete vidjeti na adresi:

https://edu.glogster.com/glog/blank-horizontal-glog-5ecec0f968fcd/394kwb4i37a

U izradi sudjelovale učenice 2.k razreda.

NOĆ KNJIGE 2018. U EKONOMSKOJ ŠKOLI POŽEGA

Noć knjige održana je u ponedjeljak, 23. travnja 2018.

Matineja je održana u terminu od 11,30 do 13, 00 kada je učenicima maturantima prikazan film Kiklop (ekranizacija romana za lektiru). Nadamo se da ih je potakao na samostalno čitanje romana i osvijestio važnost ovog djela u suvremenoj hrvatskoj književnosti.

PROJEKT „ČITANJEM DO ZVIJEZDA“ ZA SREDNJE ŠKOLE 2017./2018.

Natjecanje u znanju i kreativnosti organizira Hrvatska mreža školskih knjižničara pod nazivom Čitanjem do zvijezda, a provode ga školski knjižničari.
Cilj je kod učenika potaknuti interes za čitanje knjiga, potaknuti ih na kreativno stvaranje.
Zadana tema u izradi  ovogodišnjeg multimedijskog plakata bila je  dobro poznati lektirni naslov: August Šenoa, Zlatarovo zlato.

Školsko natjecanje u izradi multimedijskog uratka održano je 8. prosinca 2017.

Županijsko natjecanje u izradi multimedijskog uratka održano je 23. veljače 2018.

Državno natjecanje u izradi multimedijskog uratka održano je 11. svibnja 2018.  

Sudjelovali su učenici 4. b razreda ekonomskog smjera: Marko Marinac, Marko Zlomislić, Ivan Del Vechio i osvojili 12. mjesto.

U popratnome tekstu koji se prilaže multimedijskom plakatu učenici su napisali sljedeće.

„Multimedijski uradak namijenili smo  srednjoškolcima  i bit će postavljen na web stranici škole. Čitanje lektirnog naslova možda postane popularnije pomoću suvremenijih načina prezentacije, uz glazbu i ulomak filmskog zapisa. Želimo približiti sadržaj i problematiku povijesnog romana našoj generaciji, promovirati čitanje o događajima iz naše prošlosti.

 Cilj našeg uratka je povezati tragičnu ljubavnu fabulu, napete odnose među glavnim likovima  s povijesnom fabulom utemeljenom na povijesnim činjenicama. Pri izradi plakata koristili smo predloške u programu glogster, ulomak iz dokumentarnog filma o životu pisca, fotografije zagrebačkih spomenika preuzete s interneta.“

 Rad možete vidjeti na adresi:

https://edu.glogster.com/glog/kings-and-queens-5a1eb04f68247/2ugrna308xd

Mentorica učenicima bila je prof. Ljiljana Žebčević, a članovi  školskog povjerenstva mag. edu. hrv. jezika Andrea Vučetić i mag. ing. računarstva Domagoj Mazanik.

„ČITANJEM DO ZVIJEZDA“ ZA SREDNJE ŠKOLE šk.god. 2017./2018.

August Šenoa: Zlatarovo zlato

Multimedijski uradak: digitalni plakat

Multimedijski uradak namijenili smo  srednjoškolcima  i bit će postavljen na web stranici škole. Čitanje lektirnog naslova možda postane popularnije pomoću suvremenijih načina prezentacije, uz glazbu i ulomak filmskog zapisa. Želimo približiti sadržaj i problematiku povijesnog romana našoj generaciji, promovirati čitanje o događajima iz naše prošlosti.

 Cilj našeg uratka je povezati tragičnu ljubavnu fabulu , napete odnose među glavnim likovima  s povijesnom fabulom utemeljenom na povijesnim činjenicama. Pri izradi plakata koristili smo predloške u programu glogster, ulomak iz dokumentarnog filma o životu pisca, fotografije zagrebačkih spomenika preuzete s interneta. Rad možete vidjeti na adresi:

https://edu.glogster.com/glog/kings-and-queens-5a1eb04f68247/2ugrna308xd

U izradi sudjelovali učenici 4. b razreda ekonomskog smjera: Marko Zlomislić, Marko Marinac i Ivan Del Vechio.

NOĆ KNJIGE 2017.  U EKONOMSKOJ ŠKOLI POŽEGA

Povodom obilježavanja Noći knjige u Ekonomskoj školi Požega knjižničarka Ljiljana Žebčević  organizirala je radionicu s učenicima 2. h razreda.

Ove godine obilježen je Dan hrvatske knjige. Uz prigodnu prezentaciju, učenici su podijeljeni u nekoliko grupa koje su izrađivale plakate posvećene  Marku Maruliću i njegovoj Juditi. Uradci su izloženi u učionici za hrvatski jezik.

Nadamo se da će prigodni plakati i straničnici potaknuti učenike na čitanje njegovih djela i izvan propisane lektire.

PROJEKT „ČITANJEM DO ZVIJEZDA“ ZA SREDNJE ŠKOLE  2016./2017.

Natjecanje u znanju i kreativnosti organizira Hrvatska mreža školskih knjižničara pod nazivom Čitanjem do zvijezda, a provode ga školski knjižničari.

Cilj je kod učenika potaknuti interes za čitanje knjiga s razumijevanjem i motivirati ih za kreativno stvaranje.

Ovogodišnja zadana tema u izradi multimedijskog plakata bila je dnevnik kao književna forma, odnosno lektirni naslov: Johann Wolfgang Goethe, Patnje mladoga Werthera.

Školsko natjecanje u izradi multimedijskog uratka održano je 25. studenoga 2016.

Županijsko natjecanje u izradi multimedijskog uratka održano je 3. veljače 2017.

Državno natjecanje u izradi multimedijskog uratka održano je 25. travnja 2017.   

Sudjelovali su učenici 3. b razreda ekonomskog smjera: Marko Marinac, Marko Zlomislić, Ivan Del Vechio i osvojili 3. mjesto.

U popratnome tekstu koji se prilaže multimedijskom plakatu učenici su napisali sljedeće.

„Multimedijski uradak namijenili smo  srednjoškolcima  i bit će postavljen na web stranici škole. Čitanje lektirnog naslova možda postane popularnije pomoću suvremenijih načina prezentacije, uz glazbu i ulomak filmskog zapisa. Želimo približiti sadržaj i problematiku epistolarnog romana našoj generaciji, promovirati pisanje pisama koje je gotovo zaboravljeno.

Cilj našeg uratka je povezati tragičnu ljubavnu temu i odnose među glavnim likovima koji su dani u 1. licu.

Pri izradi plakata koristili smo predloške u programu glogster, ulomak iz filma o životu pisca, slike i fotografije s interneta.“

Rad možete vidjeti na adresi:

http://ivanaivic.edu.glogster.com/werther

Mentorica učenicima bila je prof. Ljiljana Žebčević, a članovi školskog povjerenstva bili su prof. Marija Šag Sadilek i informatičar Domagoj Mazanik.

NOVO!!! PODIGNITE U KNJIŽNICI NAŠE ŠKOLE BESTSELERE…

                                                

Dragi učenici, u knjižnicu su stigli bestseleri koje ste nabavljali zajedno s prof. Lidijom Gerstman u sklopu projekta Bookpals, trenutni bestseleri koje ste izabrali:

Dan Brown, Inferno

Dan Brown, Anđeli i demoni

Dan Brown, Da Vincijev kod

Dan Brown, Izgubljeni simbol

Jostein Gaarder, Sofijin svijet

Louisa Thomsen Brits, Higge

John Green, Gradovi na papiru

John Green, Pada snijeg

Salla Simukka, Bijela kao snijeg

Salla Simukka, Crna kao ebanovina

Salla Simukka, Crvena kao krv

Simon Toyne, Sanctus

Simon Toyne, Ključ

Simon Toyne, Kula

Arthur Golden, Sjećanja jedne gejše

Gayle Forman, Ako ostanem

Gayle Forman, Kamo je otišla

Paulo Coelho, Špijunka

Gillian Flynn, Nestala

Gillian Flynn, Mračna mjesta

Amos Oz, Juda

Patrick Suskind, Parfem

Rosamund Lupton, U tišini

Karen Thompson Walker, Doba čuda

Emma Donoghue, Soba

 

Osim učenika koji sudjeluju u projektu očekujemo s veseljem i ostale učenike naše škole.

                                                                                                                            Knjižničarke

PROJEKT STRANIČNIK

Ove smo 2016./2017. godine povodom Međunarodnog mjeseca školskih knjižnica sudjelovali u Projektu straničnik koji organizira Međunarodna udruga školskih knjižničara (IASL). Ovogodišnji projekt nosio je naziv Nauči odgonetnuti svoj svijet (Learn how to decode this your world). Učenici 3.h razreda naše škole izradili su straničnike tematski vezane uz hrvatske izume: padobran, torpedo, fotografija, daktiloskopija, zračni brod (cepelin), žarulja, kemijska olovka, brodski koloturnik, Concept One – najbrži električni automobil na svijetu, SMS parking, kravata, MP3 player, ručna svjetiljka, sirup Sumamed, apaurin, brzinomjer, bajadera, Mikado – prva čokolada s rižom, transformator, rotirajuća četkica za zube, deterdžent za rublje, insekticid, termos boca, brodski kompas, prva hidroelektrana, indukcijski motor,… Za zemlju partnera dodijeljena nam je škola iz Rumunjske, Scoala Gimnaziala Georghe Popescu Marginieni-Slobo. U projektu su sudjelovale profesorice Jelena Kovačević i Marija Šag Sadilek. Naši su straničnici sretno stigli u Rumunjsku, a mi smo još u iščekivanju njihovih…

PROJEKT „ČITANJEM DO ZVIJEZDA“ ZA SREDNJE ŠKOLE 2016./2017.

Johann Wolfgang Goethe, Patnje mladoga Werthera (dnevnik kao književna forma)

Multimedijski uradak: digitalni plakat

Multimedijski uradak namijenili smo srednjoškolcima i bit će postavljen na web stranici škole. Čitanje lektirnog naslova možda postane popularnije pomoću suvremenijih načina prezentacije, uz glazbu i ulomak filmskog zapisa. Želimo približiti sadržaj i problematiku epistolarnog romana našoj generaciji, promovirati pisanje pisama koje je gotovo zaboravljeno.

Cilj našeg uratka je povezati tragičnu ljubavnu temu i odnose među glavnim likovima koji su dani u 1. licu.

Pri izradi plakata koristili smo predloške u programu glogster, ulomak iz filma o životu pisca, slike i fotografije s interneta. Rad možete vidjeti na adresi:

http://ivanaivic.edu.glogster.com/werther

U izradi sudjelovali učenici 3. b razreda ekonomskog smjera: Marko Zlomislić, Marko Marinac i Ivan Del Vechio

4

NOĆ KNJIGE 2016.

Povodom obilježavanja Noći knjige u Ekonomskoj školi Požega knjižničarke Ljiljana Žebčević i Meri Bajić organizirale su radionicu s učenicima 1. h razreda. Kako su ove godine obilježene dvije godišnjice smrti velikih svjetskih pisaca, Cervantesa i Shakespearea, odlučili su matineju Noći knjige posvetiti velikanu engleske književnosti. Uz prigodnu prezentaciju, učenici su podijeljeni u nekoliko grupa koje su izrađivale plakate posvećene W. Shakespeareu. Uradci su izloženi u učionici za hrvatski jezik. Nadamo se da će prigodni plakati i straničnici potaknuti učenike na čitanje njegovih djela i izvan propisane lektire.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

PROJEKT „ČITANJEM DO ZVIJEZDA“ ZA SREDNJE ŠKOLE 2015./2016.

Čitanjem do zvijezda za srednje škole, natjecanje je u znanju i kreativnosti koje organizira Hrvatska mreža školskih knjižničara, a provode ga školski knjižničari.
Interes za knjigu pada pa se na ovaj način želi potaknuti učenike na čitanje s razumijevanjem i kreativno stvaranje.

Školsko natjecanje u izradi multimedijskog uratka održano je
11. prosinca 2015.
Županijsko natjecanje u izradi multimedijskog uratka održano je
19. veljače 2016.
Državno natjecanje u izradi multimedijskog uratka održano je
15. travnja 2016.

Sudjelovali su učenici 2. b razreda ekonomskog smjera: Marko Marinac, Marko Zlomislić, Ivan Del Vechio i
osvojili 4. mjesto.

Evo što oni kažu o natjecanju i svom uratku tematski vezanom uz komediju Ive Brešana Predstava Hamleta u selu Mrduša Donja.
„Multimedijski uradak namijenili smo svojim vršnjacima kako bismo ih potakli na čitanje lektirnih naslova. Pomoću suvremenijih načina prezentacije, koji su našoj generaciji pristupačniji, želimo približiti sadržaj i problematiku dvaju dramskih tekstova.
Iako su Hamlet i Predstava Hamleta u selu Mrduša Donja nastali u različitim epohama, pokazuju kako je borba za vlast svevremenska. Cilj našeg uratka je povezati sličnosti u temi i odnosima među likovima na čiji se račun podsmjehuje Ivo Brešan.
Pri izradi plakata koristili smo predloške u programu glogster, ulomak video zapisa kazališne predstave i fotografije pisaca s interneta. „

Rad možete vidjeti na adresi:
http://tictac6.edu.glogster.com/edit/historical-timeline-5589

Mentorica učenicima je bila prof. Ljiljana Žebčević, a članovi školskog povjerenstava bili su knjižničarka Meri Bajić i informatičar Domagoj Mazanik.

slikaa

 

USUSRET MONOGRAFIJI EKONOMSKE ŠKOLE POŽEGA

 

PREKO TRNJA DO ZVIJEZDA

Andrea Vučetić, prof.

Srednja ekonomska škola osnovana je sad već davnog 1. kolovoza 1956. godine, na temelju rješenja NO kotara Slav. Požega, br. 8777/56. Proučavanjem arhivske građe jasno je da su počeci bili uistinu teški jer se nastava morala odvijati u zgradi Gimnazije. Zbog nedostatka nastavničkog kadra, prve su godine učenicima predavali gimnazijski profesori, a prva je ravnateljica bila prof. Vlasta Ryvola-Zvanić. Osim toga, iz ekonomičnih su razloga učenici bili prisiljeni pohađati nastavu u poslijepodnevnoj smjeni što je stvaralo osobito velik problem onima koji su se u kasnim večernjim satima vlakom vraćali svojim kućama. Posljedice su se osjetile već u prvoj godini postojanja, a o njima svjedoči vrlo slab konačan uspjeh.

Navedeni se problem donekle počeo rješavati od 1. veljače 1960. kada je škola dobila novu zgradu paviljonskog tipa u Ulici Narodnog fronta (sl. 1.). Onima koji su se rodili nešto kasnije ta je škola danas poznata pod nazivom Osnovna škola Dobriše Cesarića što nedvojbeno pokazuje kako ni to nije bilo konačno rješenje što se tiče prostora. U prosincu 1973. godine škola će promijeniti naziv u Školski centar za ekonomsko i trgovinsko obrazovanje, na temelju glasanja Zbora radnih ljudi.

Nakon samo nekoliko godina, točnije, godine 1976. škola se uklopila u Centar za usmjereno obrazovanje. Promjena je bila u skladu s tadašnjim prilikama koje su referendumom uvjetovale ulazak svih srednjih škola u Centar. Godine 1978. škola je dobila službeni naziv Centar za usmjereno obrazovanje „Zvonko Brkić“. Ovdje je važno naglasiti da je ponovno došlo do promjene prostora što su, na neki način, izazvali novi nastavni planovi i programi. S obzirom da su svi učenici upisani u školskoj godini 1975./1976. imali identičan program u prvim dvjema godinama školovanja, a tek se kasnije opredjeljivali za željeni smjer, nastava se isprva opet odvijala u zgradi Gimnazije, a učenici su tek od trećeg razreda pohađali Ekonomsku ili Poljoprivrednu školu.

Činilo se da su se prostorni problemi počeli rješavati tijekom 1979. godine kada je započela izgradnja nove zgrade Centra. Godine 1991. novonastale će povijesno-političke prilike odrediti daljnju promjenu naziva škole koja se otada pa do današnjih dana službeno naziva Ekonomska škola. Ravnateljstvo školom preuzela je prof. Višnja Menđel-Troha. Iako je školi dodijeljen prostor od svega 8 učionica, to je najvjerojatnije bilo vrlo povoljno vrijeme ne samo za učenike nego i za profesore koji su konačno i službeno imali svoju zgradu u Osječkoj 33.

Međutim, vrlo brzo dogodile su se ratne neprilike. Iste je godine zgrada, na koju se u tom trenutku čekalo punih 35 godina, raketirana. Nakon rata će upornošću profesora i učenika ova škola doživjeti oporavak i zaživjeti u sjaju u kojem traje i danas. Vrijedan će rad ravnateljice Višnje Menđel-Trohe nastaviti današnja ravnateljica Marinka Parac.

 

FOTOGRAFIJE ZGRADA U KOJIMA SE NALAZILA EKONOMSKA ŠKOLA

 

1
1. kolovoza 1956. godine osnovana je Srednja ekonomska škola. Nastava se odvijala u zgradi Gimnazije. Upisano je 93 učenika u tri razredna odjela

2
Godine 1960. izgrađena je nova školska zgrada za Srednju ekonomsku školu. Danas je to Osnovna škola Dobriše Cesarića

3
Školske godine 1973.74. škola je upisana u sudski registar pod nazivom: Školski centar za ekonomsko i trgovinsko obrazovanje

4
Godine 1991. škola mijenja naziv u Ekonomska škola i dobiva dio zgrade nekadašnjeg CUO-a „Zvonko Brkić“ gdje se nalazi do danas

 

AKTIVI

 

5
Profesori članovi Aktiva ekonomista:
U prvom redu s lijeve strane: Maja Katušić, Verica Perlić, Mirna Mikić, Marinka Parac, Ksenija Krizmanić-Horvat, Katarina Bušić, Elvira Rajič, Ines Jurilj, Vesna Bajt
U drugom redu s lijeve strane: Nataša Ivanović, Katica Tomić, Mirela Lukić, Zvjezdana Farkaš, Melita Šimić, Katica Sunarić, Magdalena Vojak, Gordana Bojić, Elvira Volf-Karan

6
Profesori članovi Aktiva tjelesne i zdravstvene kulture:
S lijeve strane: Matej Ivanković, Tonka Zima, Marko Hruška

7
Profesorice članice Aktiva stranog jezika:
S lijeve strane: Jelena Kovačević, Ivana Bosanac, Maja Škvorc, Martina Budimir, Martina Kir Jambrek, Marina Hurtiš-Međugorac, Darija Dujmović
Na slici nije: Marija Posavac

8
Profesorice članice Aktiva kemije, biologije, poznavanja robe, tehnologije s ekologijom i higijene:
S lijeve strane: Andrea Bogojević, Višnja Menđel-Troha, Violeta Katušić

9
Profesorice članice Aktiva hrvatskog jezika i književnosti i knjižničarke:
U prvom redu s lijeve strane: Meri Bajić, Andrea Vučetić, Maja Crnković, Marija Šag Sadilek. U drugom redu s lijeve strane: Ljiljana Žebčević, Lidia Gerstman, Martina Nekić Kovačević, Ivana Bosanac

10
Profesori članovi Aktiva geografije, povijesti, povijesti umjetnosti, psihologije, vjeronauka i etike te ravnateljica Marinka Parac
S lijeve strane: Andrea Vučetić, Maja  Škvorc, Marinka Parac, Robert Begić, Darija Dujmović, Marija Petrić, Mirna Dusper
Na slici nisu: Marija Lukić, Vesna Jurčić, Nikolina Bodolović

11
Profesori članovi Aktiva matematike i informatike:
S lijeve strane: Kristina Matijević, Ljubica Thὒr, Tomislav Stojčević, Ivana Bubalo
Na slici nisu: Oliver Hip, Domagoj Mazanik