Projekt Ljubav kroz statistiku
Učenici 3.a, smjer ekonomist i 4.c razreda, smjer upravni referent, su tijekom školske godine 2023./24. sudjelovali u projektu Ljubav kroz statistiku. Autorice projekta su profesorice Ines Jurilj i Martina Kir Jambrek, a projekt je proveden kroz nastavne predmete Statistika i Engleski jezik.
Tijekom projekta učenici su odradili niz aktivnosti koje su bile vezane za njihovu struku, obrađivali su statističke podatke, grafički ih prikazali i interpretirali njihovo značenje, a sve su na kraju predstavili pomoću raznih digitalnih alata na engleskom i hrvatskom jeziku.
Tijekom projekta koji se sastojao od nekoliko aktivnosti učenici su se prvo upoznali s vrstama grafikona i načinima grafičkog prikazivanja i važnosti pravilne interpretacije statističkih podataka te odgovarajućim vokabularom na hrvatskom i engleskom jeziku kroz teme obitelji, opisivanja trendova, istraživanja veza i bračnih trendova u Hrvatskoj i svijetu te statističke pojmove koji su im kasnije bili potrebni za pisanje izvješća i prijevoda.
Nakon toga su obrađivali podatke Državnog zavoda za statistiku vezane za bračnu zajednicu u Hrvatskoj, a zatim su trebali istražiti na nekoliko internetskih stranica statističke podatke u vezi sklapanja braka širom svijeta, npr. prosječnu dob mladenaca, najčešće godišnje doba u kojem se obred događa, stope razvoda i ponovnih ženidbi i udaja te još niz statističkih zanimljivosti, a onda su ih grafički prikazali te usporedili i interpretirali sve prikupljene pokazatelje. Prikupljene podatke koristili su za kasniju usporedbu s podatcima za Hrvatsku.
Učenici su bili podijeljeni u nekoliko grupa, a svaki član grupe imao je određeni zadatak te su na kraju sve rezultate članovi grupe spojili i predstavili ostalim grupama u obliku kratkog govora i prezentacije pri čemu su koristili fraze i riječi koje su već prije obradili.
Radove učenika možete pogledati na sljedećoj poveznici.
Tijekom školske godine projekt je realiziran i vrednovan kroz nastavu, a učenici su vrlo uspješno odradili sve zadatke te usvojili stručne pojmove na hrvatskom i engleskom jeziku.
Prilikom izrade zadataka svi sudionici projekta razvijali su samostalnost, timski rad, odgovornost i osobnu kreativnost.
Povratne informacije učenika po završetku projekta bile su odlične jer su na ovaj način imali priliku povezati struku i strani jezik te primijeniti teorijsko znanje na praktičnim primjerima.
Izvješće sastavile: Ines Jurilj, prof. mentor i Martina Kir Jambrek, prof. savjetnik