Global Chatmates u Grčkoj

Učenici Ekonomske škole Požega, sudionici nagrađenog eTwinning projekta Global Chatmates posjetili su svoje vršnjake, učenike srednje škole Thouria, u Grčkoj, na jugu Peloponeza

Šesteročlani tim Ekonomske škole Požega – učenici Filip Pelić iz 3.c razreda te Helena Džomba, Lamia Sabo, Matea Majstorović i Petra Petrović iz 3.h razreda – sudionici nagrađenog eTwinning projekta Global Chatmates, u pratnji profesorice Jelene Kovačević, koordinatorice projekta, posjetili su svoje vršnjake, učenike srednje škole Thouria, u Grčkoj, s kojima surađuju već dvije godine.

Mobilnost je ostvarena u sklopu Erasmus+ akreditacije Ekonomske škole Požega, a provedena je od 17. do 21. veljače 2025.

Projekt je usmjeren na interkulturalnost te mentalnu, emocionalnu i društvenu dobrobit učenika, kao i na jačanje inkluzivnog obrazovanja kroz razvoj vještina za borbu protiv predrasuda i diskriminacije te na učenje i primjenu digitalnih alata.

Tijekom prvog dana učenici su se bolje upoznali i povezali kroz interaktivne radionice koje je za njih pripremila škola domaćina. Kušali su grčke specijalitete, učili grčki jezik te predstavili svoje zemlje, gradove i škole. U međunarodnim su skupinama radili u aplikaciji App Inventor te su izradili svoje vlastite mobilne aplikacije.

Drugi dan su posjetili obližnji grad Kalamatu, gdje su istraživali grad pomoću aplikacije Actionbound, upoznajući lokalno stanovništvo i kušajući “pasteli”, lokalni i domaći desert od meda i sezama.

Treći dan bio je rezerviran za posjet antičkom arheološkom nalazištu Mesena, koje datira iz 4. stoljeća pr. Kr. i slovi za jedno od najbolje sačuvanih antičkih nalazišta u Grčkoj. Ondje su učenici imali priliku vidjeti gradske zidine i ostatke Arkadijskih vrata, jednog od najbolje očuvanih gradskih ulaza u antičkoj Grčkoj. Također su posjetili antički amfiteatar – veliko kazalište koje je moglo primiti oko 10.000 gledatelja i služilo je za dramske predstave i javne govore – gdje su i sami sudjelovali u kratkoj dramskoj izvedbi.

Vidjeli su i stadion s očuvanim tribinama i stazom, uz gimnazij gdje su se mladići pripremali za sport i vojne vještine. Razgovarali su o filozofskim i dubokoumnim pitanjima šetajući kroz Agoru, središnji trg s ostacima hramova, fontana i kolonada. Na prostoru nekadašnje škole rješavali su zadatke i razgovarali o psihičkom, fizičkom, intelektualnom, društvenom i financijskom blagostanju drevnih Grka, učili su o demokraciji i politici u staroj Grčkoj te su i sami debatirali i glasali kamenčićima kao stari Grci.

U Kalamati su posjetili Muzej tradicionalnih grčkih narodnih nošnji „Victoria Karelias” gdje su vidjeli zbirku grčkih narodnih nošnji iz razdoblja od sredine 18. do početka 20. stoljeća.

Budući da je ples vrlo važna i raširena aktivnost u cijeloj Grčkoj, nakon muzeja, sudjelovali su u radionici grčkih plesova.

Četvrtog dana mobilnosti učenici su sudjelovali u proslavi Tsiknopemptija, jednog od najveselijih dana grčkog karnevala (Apókriesa). Tog dana učenici i nastavnici dolaze u školu, često maskirani, no umjesto klasične nastave pripremaju roštilj, plešu tradicionalne grčke plesovi i uživaju u bogatoj gastronomskoj ponudi – souvlakiju, grčkoj salati, tzatzikiju, feta siru, pita kruhu i drugim grčkim delicijama.

Posljednjeg dana mobilnosti u Grčkoj učenici su kreirali vlastite virtualne muzeje pomoću aplikacije Artsteps, osmislili vlastitu Actionbound potragu, evaluirali program i svoj napredak, dobili potvrde o sudjelovanju te su se oprostili od domaćina uz obećanje skorog ponovnog susreta u Hrvatskoj. 

Izvješće sastavila: Jelena Kovačević, prof.