Projekt “Podrška učenicima u učenju”
U cilju unaprjeđenja obrazovnog procesa i pružanja potpore učenicima u razvoju učinkovitih strategija učenja, u našoj školi proveden je projekt “Podrška učenicima u učenju”. Projekt je bio usmjeren na učenike prvih razreda, s naglaskom na prepoznavanje vlastitog stila učenja te primjenu učinkovitih metoda učenja prilagođenih njihovim individualnim potrebama. Svrha projekta je bila razviti motivaciju i sposobnost samostalnog učenja, te razviti sposobnost planiranja učenja. Interaktivne radionice su održane na satovima razrednika svih prvih razreda, a provedbu projekta vodile su pedagoginja Jadranka Sabalić i profesorica Ines Jurilj.
Na početku svakog sata provedena je anketa u digitalnom alatu Forms pod nazivom “Što već znam da mi odgovara?”. U anketi su učenici odgovarali na pitanja vezana uz vrijeme i mjesto učenja, metode koje koriste te o tome pomaže li im netko u učenju. Nakon toga proveden je upitnik u kojem su učenici procjenjivali vlastite navike i stilove učenja. Upitnik je sadržavao pitanja usmjerena na način na koji učenici pristupaju učenju. Na temelju zbrojenih bodova učenici su utvrdili kojem stilu učenja pripadaju: vizualnom, auditivnom ili kinestetičkom.
Sljedeći korak uključivao je podjelu učenika u skupine prema stilu učenja koji su dobili rješavanjem upitnika. Svaka skupina dobila je zadatak proučiti svoj stil učenja i predstaviti ključne informacije ostalim učenicima. Učenici su podijelili zanimljive činjenice i korisne strategije povezane sa svojim stilom učenja. Nakon izlaganja učenika, pedagoginja i profesorica dodale su zanimljive informacije i praktične savjete za poboljšanje procesa učenja prilagođene svakom stilu učenja.
Na kraju sata učenici su ispunili završnu anketu u Formsu. U njoj su odgovarali na pitanja o razini potpore koju dobivaju od nastavnika i roditelja, motivaciji za učenje te što smatraju da bi im dodatno pomoglo u učenju. Rezultati provedenih anketa dostupni su u priloženim prezentacijama Što već znam da mi odgovara i Istraživanje o učenju koje pružaju uvid u stavove učenika i njihova iskustva vezana uz proces učenja.
Provedbom projekta “Podrška učenicima u učenju” učenicima prvih razreda pružena je prilika da prepoznaju i razumiju vlastite stilove učenja. Kroz interaktivne radionice stekli su korisne informacije i savjete o prilagođenim tehnikama učenja, što će im zasigurno pomoći u daljnjem obrazovanju. Sudjelovanje u ovakvim projektima doprinosi jačanju samopouzdanja učenika, razvija njihove radne navike te potiče odgovornost prema vlastitom obrazovanju. Vjerujemo da će stečena znanja i nove spoznaje doprinijeti boljem školskom uspjehu i lakšem savladavanju obrazovnih izazova.
Izvješće sastavile : Jadranka Sabalić, pedagoginja i Ines Jurilj, prof.