Događanja

eTwinning projekt Godina čitanja 2021.

Godina 2021. proglašena je Godinom čitanja te smo se i mi priključili eTwinning projektu školskih knjižničara: Godina čitanja 2021. Cilj je projekta obilježavanje Godine čitanja te usvajanje i razvijanje čitateljskih vještina, ljubavi prema čitanju i poticanje čitanja među učenicima kao i razvijanje vještina cjeloživotnog učenja i aktivnoga čitanja. Škole partneri uključili su se u projekt aktivnostima koje će provoditi do kraja 2021. godine, a realizirane aktivnosti potkrijepit će fotografijama, videima, prezentacijama, izradom digitalnih materijala korištenjem digitalnih alata, plakatima učenika, posterima, digitalnim knjigama, brošurama i drugom dokumentacijom. Škole partneri, tj. školski knjižničari surađivat će tijekom projekta koristeći se suradničkim digitalnim alatima kao što je Padlet, TwinBoard, videokonferencije, chat, forum, društvene mreže i slično. Učenici će raditi u skupinama i timovima, čitat će, izražavati se na kreativan način, baviti se istraživačkim radom.

U eTwinning projektu Godina čitanja 2021. sudjeluju učenici Stjepan Ćavar (4.h) te učenice Tina Hel (2.a) i Lara Crnjac (2.h), Dora Maletić, Marija Pedić i Doris Matijević (3.k),  pod mentorstvom profesorice Marije Šag Sadilek te učenici profesorice Maje Pranjić Čorak: Marija Kelbasi (4.c), Julijana Lukačić, Hrvoje Bunikić, Irena Miličević, Tea Špičak, Tena Matoković Brižić, Teuta Hruški Ivanović i Karla Marinović (4.g).

S radom smo počeli u travnju 2021. g. Učenici su u učionici hrvatskoga jezika izradili pano o zabranjenim knjigama tijekom povijesti.

Postavljen je javni govor učenice na YouTube na temu: lektiru treba zadržati u školstvu.

https://youtu.be/DItNdZxpeBE

U travnju smo posjetili novootvorenu Gradsku knjižnicu Požega u kojoj su polaznici prvih razreda ostvarili pravo na besplatno učlanjenje. Upoznali su se s Dječjim odjelom, Znanstvenim i studijskim odjelom, Odjelom za mlade i multimediju te Odjelom za književnost na kojem su učenici samostalno posudili djela za čitanje iz užitka.

Učenici su izradili pano povodom Svjetskog dana knjige i autorskih prava koji se obilježava 23. travnja te su u Canvi izradili preporuke za djela koja bi preporučili drugima.

Učenici su pisali literarne radove – krimi priče potaknuti pripovijetkom Dobri duh Zagreba. Radovi su dostupni u materijalima mape Ekonomska škola, Požega.

Obilježili smo Dan hrvatske knjige koristeći Padlet ploči.

https://padlet.com/majapranjic17/dc5q9q33gxxzlu5d

Na trenutak su postali ilustratori i u Canvi su dizajnirali vlastite naslovnice knjiga koje su im vrlo drage. Naslovnice se nalaze na Padlet ploči.

https://padlet.com/majapranjic17/si895c2iy31mwnww

Obilježeni su Dani medijske pismenosti – link na vijest na Facebook stranici škole:

https://web.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2981907208711133&id=1716651558570044

https://web.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2981157445452776&id=1716651558570044

U svibnju smo obilježili Svjetski dan pisanja pisama – 11. svibnja. Naši su učenici u okviru eTwinning projekta Godina čitanja 2021. napisali razglednice iz budućnosti koje bi Matošev Solus mogao napisati Izabeli. https://padlet.com/msagsad/er3kzioh7jkns6m0

Lipanj smo obilježili pisanjem poezije (pejzažna i intimna) prema poticaju i izradom e-knjige u Book creatoru. Knjiga je dostupna na: https://read.bookcreator.com/K4CC4xw7IRuFtCOFmxtkKtt7t3voRkpsKrV6slg3DP8/5a0iwlX4QKCJ79CD9NvGlw Izradili smo pano u školi i izložili pjesme.

U rujnu su učenici obilježili Europski dan jezika povezavši temu s projektom Godina čitanja 2021. tako što su kredom crtali građevine zemalja Europske Unije te ispisivali riječ čitam na jezicima članica. Riječ čitam je ujedno lajtmotiv naše novootvorene Gradske knjižnice Požega. Poveznica na objavu: (Instagram stranica škole): https://www.instagram.com/p/CUhUMI1DSHz/?utm_source=ig_web_copy_link

Nakon čitanja Šimićevih pjesama učenici 4.g i 4.c okušali su se u stvaranju blackout poezije. Kombinacijom književnosti, likovne umjetnosti i kolaža stvorili su nove minijature i njima ukrasili pano učionice.

Objava na Instagram stranici ŠKOLE: https://www.instagram.com/p/CUpeHHfDwaH/?utm_source=ig_web_copy_link 

U listopadu su učenici naše škole koji sudjeluju u eTwinning projektu Godina čitanja 2021. izradili plakate na kojima su izdvojili deset razloga zašto je važno čitati te tako obilježili Međunarodni mjesec školskih knjižnica i Mjesec hrvatske knjige. Neki su od njih: čitanje razvija maštu, poboljšava pamćenje, pomaže pri razvoju empatije, bijeg od realnosti, besplatna zabava, obogaćuje rječnik, razvija kreativnost… 

Želiš znati? Želiš osjećati? Čitaj da ne ostaneš bez riječi!

Mentorice: Maja Pranjić Čorak, prof. i Marija Šag Sadilek, prof. i mag. knjižničarstva

 

TEMA NOĆI KNJIGE 2021.: LJEKOVITA MOĆ KNJIGE

Kada govorimo o knjigama, volimo ih isticati kao riznice znanja, vrelo zanimljivih priča i inspiracije. No snaga pisane riječi očituje se i u njezinoj sposobnosti da utječe na nas, mijenja naš doživljaj svijeta i sebe samih, omogućuje nam susret s „drugim“, nepoznatim, razvija empatiju i suosjećanje.

U Noći knjige 2021. stoga vas potičemo da razmišljate o ljekovitim moćima knjiga – u razdobljima društvenih i intimnih kriza, kada im se okrećemo tražeći odgovor na pitanja koja nas muče. Katkad će odgovori koje u njima pronađemo biti utješni, katkad uznemirujući, a neki će sigurno i duboko protresti naša temeljna uvjerenja.

Veliki Fjodor Mihajlovič Dostojevski, kojem ove godine proslavljamo 200. obljetnicu rođenja i 140. obljetnicu smrti, u baštinu nam je ostavio sljedeću misao: Kada je bogatstvo izgubljeno – ništa nije izgubljeno, kada je zdravlje izgubljeno – skoro sve je izgubljeno. Mogu li nam, i kako, knjige pomoći u održavanju zdravlja pojedinca i društva? Koje bismo knjige kao lijek „prepisali“ sebi i drugima – i zašto? Može li se svakom vremenu preporučiti neka knjiga kao lijek? Koju bismo literaturu ponudili kao spas vremenu u kojem danas živimo?

RADIONICA ZA UČENIKE 2. RAZREDA SREDNJE ŠKOLE, EKONOMSKA ŠKOLA POŽEGA, OSJEČKA 33, POŽEGA

GDJE

Kategorija lokacije na kojoj se program održava: ustanova (odgojno-obrazovna, ustanova u kulturi, znanosti i dr.)
Naziv lokacije:Ekonomska škola Požega
Adresa: Osječka 33
Kvart:
Grad:Požega
Poštanski broj: 34000

KADA

Vrijeme početka: 23.04.2021 10:00
Vrijeme završetka: 23.04.2021 11:30

RADNJA

Tip programa:Redovni
Radnja: Učenici u sklopu radionice predstavljaju po svome izboru knjigu na temu Ljekovita moć knjige, a zatim u grupi prave plakate koji će biti izloženi na školskome panou.
Sudionici: Učenici 2. razreda srednje škole

Radovi učenika 2. h razreda, digitalni plakati zbog online nastave u suradnji s prof. Ljiljanom Žebčević

 

 

Mreža čitanja – kviz za poticanje čitanja i kreativnosti za srednje škole,  šk. god. 2020./2021.

SVRHA PROJEKTA:  

  • potaknuti učenike na čitanje s razumijevanjem, istraživanje, otkrivanje i kreativno stvaranje
  • potaknuti timski rad, ali i individualni napor
  • upoznati učenike s djelima koja nisu dio obavezne lektire
  • poučavati korisnike knjižnice čitanju, informacijskim tehnikama, vještinama i znanjima
  • raditi na unaprjeđenju životnih vještina i sposobnosti djece i mladih
  • poticati djecu i mlade na organizirano i smisleno provođenje slobodnog vremena i poticati stvaralaštvo
  • poticati učenike na čitanje knjiga u slobodno vrijeme

Vremenik natjecanja

 Razina  Datum održavanja kviza  Rok za predaju multimedijskog uratka
 I.  školska 11. 12. 2020. 4. 12. 2020. 
 II. regionalna  5. 3. 2021. 26. 2. 2021. 
 III. nacionalna 14. 5. 2021.  7. 5. 2021. 

NOSITELJI PROJEKTA: mentorice Ljiljana Žebčević i Marija Šag Sadilek te članovi povjerenstva Domagoj Mazanik i Maja Pranjić Čorak.

 OPIS PROJEKTA: 

Kviz znanja i kreativnosti se sastoji od dva dijela:

  • kviza znanja
  • prezentacije multimedijskog uratka

Kviz znanja

Ovogodišnja tema kviza znanja i kreativnosti je: KNJIGA, KNJIŽARA, KNJIŽNICA

U kvizu znanja učenici su odgovarali on-line na pitanja iz sljedećih knjiga:

  1. Nina George: Mala pariška knjižara
  2. Veronica Henry: Kako pronaći ljubav u knjižari
  3. Amy Meyerson: Nebo puno knjiga

Dana 11.12.2020. održana je školska razina online kviza znanja i kreativnosti Mreža čitanja, pet učenica pod mentorstvom Marije Šag Sadilek rangiralo se sljedećim redoslijedom: Ideofon-04 44/50, Ideofon-01 43/50, Ideofon-02 41/50, Ideofon-05 41/50 bodova te Ideofon-03 33/50 bodova. Sve su se učenice plasirale na regionalnu razinu kviza. U povjerenstvu su bili profesori Maja Pranjić Čorak i Domagoj Mazanik.

Dana 5.3.2021. održana je regionalna razina online kviza Mreža čitanja sa svrhom motiviranja i poticanja učenika na čitanje s razumijevanjem i istraživanje. Svih pet učenica naše škole riješilo je kviz 70 % te su se time rangirale na iduću nacionalnu razinu. Postigle su bodove: Ideofon-03 46/60, Ideofon-04 45/60, Ideofon-05 43/60, Ideofon-02 i Ideofon-01 42/60. Kviz je obuhvaćao pitanja iz knjiga Nine George Mala pariška knjižara i Veronice Henry Kako pronaći ljubav u knjižari. Mentorica je bila Marija Šag Sadilek, povjerenstvo su činili profesori Maja Pranjić Čorak i Domagoj Mazanik te knjižničarka iz Gradske knjižnice Požega Dijana Klarić.

Dana 14.5.2021. održana je nacionalna razina kviza Mreža čitanja na kojoj su naše učenice postigle sljedeće rezultate: 17.mj. Ideofon-04 (Helena Blaž 54/75), 18.mj. Ideofon-02 (Kristina Josipović 53/75), 20.mj. Ideofon-05 (Elena Jug 51/75), 22.mj. Ideofon-01 (Julijana Lukačić 49/75), 29.mj. Ideofon-03 (Nina Ilić 39/75 bodova). Uz prethodne dvije knjige učenice su morale pročitati i knjigu Amy Meyerson Nebo puno knjiga. Mentorica je bila Marija Šag Sadilek, povjerenstvo su činili profesori Maja Pranjić Čorak i Domagoj Mazanik te knjižničarka iz Gradske knjižnice Požega Dijana Klarić.

Prezentacija kreativnog multimedijskog uratka

Osim u kvizu znanja, učenici su se natjecali i u izradi multimedijskog uratka (neovisno sudjeluju li u kvizu znanja ili ne).

Prezentacija kreativnog multimedijskog uratka:

Digitalni plakat, poster, video clip, animacija… (u trajanju od 2 do 3 minute maksimalno) multimedijski uradak vezuje se uz TEMU , temelji se na popularizaciji čitanja i izrađuje na temelju pročitane sve tri zadane knjige. 

Multimedijski uradak: digitalni plakat

Izradile su ga učenice 3. k razreda Lucija Kraljak i Nevenka Savić. U popratnome tekstu uz plakat  rekle su sljedeće.

Multimedijski uradak postavljen  je na web stranici škole, a  vezuje se uz temu: KNJIGA, KNJIŽARA, KNJIŽNICA. Izrađen je  na temelju pročitane sve tri zadane knjige.

Suvremene svjetske književnice bave se temom osobnih problema svojih junaka. Svi oni svoja nezadovoljstva i životne nedaće uspiju razriješiti pomoću davno napisanih knjiga. Nema životne nedaće, brige, tjeskobe o kojoj već nije napisana knjiga kao i moguće rješenje. Uz  suvremeni način prezentacije,   glazbu W. Houston, zvučni zapis iz romana “Mala pariška knjižara“ i vizualne  multimedijske elemente  želimo približiti sadržaj i problematiku ovih romana svojim vršnjacima.

Cilj našeg uratka je povezati  fabule koje se odvijaju u tri velika grada: Londonu, Parizu i L. A. gdje  glavni likovi tragaju za ljubavlju i rješavaju obiteljske tajne. Pri izradi plakata koristile smo predloške u programu glogster, glazbu W. Houston  i zvučni zapis romana „Mala Pariška knjižara koje smo preuzele sa Youtuba.

Multimedijski plakat došao je do nacionalne razine natjecanja gdje su učenice Lucija Kraljak i Nevenka Savić osvojile 20. mjesto. Mentorica učenicima bila je prof. Ljiljana Žebčević, a član  školskog povjerenstva  mag. ing. računarstva Domagoj Mazanik.

Rad možete vidjeti na adresi:

https://edu.glogster.com/glog/writers-biography-5fd1c0bc9ed45/3umudwluw2g

Knjižničarke Ljiljana Žebčević i Marija Šag Sadilek

 

 

Mreža čitanja – kviz za poticanje čitanja i kreativnosti za srednje škole,  šk. god. 2020./2021.

Kviz znanja i kreativnosti  sastoji se od dva dijela:

  1. kviza znanja
  2. prezentacije multimedijskog uratka

Kviz znanja

Ovogodišnja tema kviza znanja i kreativnosti je: KNJIGA, KNJIŽARA, KNJIŽNICA.
U kvizu znanja učenici će odgovarati on-line na pitanja iz sljedećih knjiga:

  1. Nina George: Mala pariška knjižara
  2. Veronica Henry: Kako pronaći ljubav u knjižari
  3. Amy Meyerson: Nebo puno knjiga

Prezentacija kretivnog multimedijskog uratka

Digitalni plakat, poster, video clip, animacija… (u trajanu od 2 do 3 minute maksimalno) multimedijski uradak vezuje se uz temu, temelji se na popularizaciji čitanja literature na zadanu temu i izrađuje na temelju pročitane sve tri zadane knjige.

U izradi digitalnoga plakata sudjelovale su dvije učenice 3. k razreda čiji identitet prema pravilima natjecanja smijemo naknadno objaviti. Evo popratnoga teksta uz plakat.

Multimedijski uradak  bit će postavljen na web stranici škole, a  vezuje se uz temu: KNJIGA, KNJIŽARA, KNJIŽNICA. Izrađen je  na temelju pročitane sve tri zadane knjige.

Suvremene svjetske književnice bave se temom osobnih problema svojih junaka. Svi oni svoja nezadovoljstva i životne nedaće uspiju razriješiti pomoću davno napisanih knjiga. Nema životne nedaće, brige, tjeskobe o kojoj već nije napisana knjiga kao i moguće rješenje. Uz  suvremeni način prezentacije,   glazbu W. Houston, zvučni zapis iz romana “Mala pariška knjižara“ i vizualne  multimedijske elemente  želimo približiti sadržaj i problematiku ovih romana svojim vršnjacima.

Cilj našeg uratka je povezati  fabule koje se odvijaju u tri velika grada: Londonu, Parizu i L. A. gdje  glavni likovi tragaju za ljubavlju i rješavaju obiteljske tajne. Pri izradi plakata koristile smo predloške u programu glogster, glazbu W. Houston  i zvučni zapis romana „Mala Pariška knjižara koje smo preuzele sa Youtuba. Rad možete vidjeti na adresi:

https://edu.glogster.com/glog/writers-biography-5fd1c0bc9ed45/3umudwluw2g

 

„ČITANJEM DO ZVIJEZDA“  – kviz za poticanje čitanja i  kreativnosti 2019./ 2020.

SVRHA PROJEKTA:  

  • potaknuti učenike na čitanje s razumijevanjem, istraživanje, otkrivanje i kreativno stvaranje
  • potaknuti timski rad, ali i individualni napor
  • upoznati učenike s djelima koja nisu dio obavezne lektire
  • poučavati korisnike knjižnice čitanju, informacijskim tehnikama, vještinama i znanjima
  • raditi na unaprjeđenju životnih vještina i sposobnosti djece i mladih
  • poticati djecu i mlade na organizirano i smisleno provođenje slobodnog vremena i poticati stvaralaštvo
  • poticati učenike na čitanje knjiga u slobodno vrijeme

VRIJEME REALIZACIJE PROJEKTA: 

 Razina          Datum održavanja kviza           Rok za predaju multimedijskog uratka

I. školska                 13. 12. 2019.                             13.12. 2020.
II. regionalna              6. 3. 2020.                                28. 2.  2020.
III. nacionalna             5. 6. 2020.                                29. 5. 2020.

NOSITELJI PROJEKTA:   mentorice Ljiljana Žebčević i Maja Pranjić Čorak te članovi povjerenstva Marija Šag Sadilek i Domagoj Mazanik.

OPIS PROJEKTA: 

Kviz znanja i kreativnosti se sastoji od dva dijela:

  1. a) kviza znanja
  2. b) prezentacije multimedijskog uratka

Kviz znanja

Ovogodišnja tema kviza znanja i kreativnosti je „SF literatura za mlade“. U kvizu znanja učenici su odgovarali online na pitanja iz sljedećih knjiga:

  1. D. Adams: Vodič kroz galaksiju za autostopere
  2. R. Bradburry: Fahrenheit 451
  3. A. Huxley: Vrli novi svijet

Kviz se provodi na 3 razine ( školska, regionalna i nacionalna).

Na školskoj razini sudjelovale su učenice Antonija Baričević iz 2. a i postigla 76 % točnih odgovora, Julijana Lukačić iz 2.g i postigla 82 % točnih odgovora.

Na regionalnoj  razini sudjelovale su učenice Antonija Baričević iz 2. a i postigla 50 % točnih odgovora, Julijana Lukačić iz 2.g i postigla 62 % točnih odgovora što je izniman uspjeh s obzirom na 424 prijavljena natjecatelja. Mentorica učenicama bila je prof. Maja Pranjić Čorak, a član  školskog povjerenstva  prof. Marija Šag Sadilek.

Osim u kvizu znanja, učenici su se natjecali i u izradi multimedijskog uratka (neovisno sudjeluju li u kvizu znanja ili ne).

Prezentacija kreativnog multimedijskog uratka:

Digitalni plakat, poster, video clip, animacija… (u trajanju od 2 do 3 minute maksimalno) multimedijski uradak vezuje se uz TEMU , temelji se na popularizaciji čitanja i izrađuje na temelju pročitane sve tri zadane knjige. 

Multimedijski uradak: digitalni plakat

Izradile su ga učenice 2. k razreda Lucija Kraljak i Nevenka Savić. U popratnome tekstu uz plakat  rekle su sljedeće.

„Multimedijski uradak namijenile smo  srednjoškolcima, svojim vršnjacima  i bit će postavljen na web stranici škole. Multimedijski uradak vezuje se uz temu SF-a, izrađuje na temelju pročitane sve tri zadane knjige.

Čitanje SF naslova  postat će  popularnije radi suvremenijih načina prezentacije, uz Beethovenu glazbu i vizualne  multimedijske elemente na plakatu. Želimo približiti sadržaj i problematiku  SF romana mladima, promovirati čitanje o fiktivnim događajima koji su u međuvremenu, nažalost, postali dio stvarnosti koju živimo.

Cilj našeg uratka je povezati moderne fabule koje se odvijaju na Zemlji i u međugalaktičkim prostranstvima, napete odnose među glavnim likovima. Pri izradi plakata koristile smo predloške u programu glogster i glazbenu podlogu Beethovene Pete simfonije koju smo preuzele sa Youtuba.“

Rad možete vidjeti na adresi:

https://edu.glogster.com/glog/blank-horizontal-glog-5ecec0f968fcd/394kwb4i37a

Multimedijski plakat došao je do nacionalne razine natjecanja gdje su učenice Lucija Kraljak i Nevenka Savić osvojile 11. mjesto. Mentorica učenicima bila je prof. Ljiljana Žebčević, a član  školskog povjerenstva  mag. ing. računarstva Domagoj Mazanik.

„ČITANJEM DO ZVIJEZDA“ ZA SREDNJE ŠKOLE šk.god. 2019./2020.

Ovogodišnja tema kviza znanja i kreativnosti je  SF LITERATURA ZA MLADE:

  1.  D. Adams: Vodič kroz galaksiju za autostopere
  2. R. Bradburry: Fahrenheit 451
  3. A. Huxley:  Vrli novi svijet

Multimedijski uradak: digitalni plakat

Multimedijski uradak namijenile smo  srednjoškolcima, svojim vršnjacima  i bit će postavljen na web stranici škole. Multimedijski uradak vezuje se uz temu SF-a, izrađuje na temelju pročitane sve tri zadane knjige.

Čitanje SF naslova  postat će  popularnije radi suvremenijih načina prezentacije, uz Beethovenu glazbu i vizualne  multimedijske elemente na plakatu. Želimo približiti sadržaj i problematiku  SF romana mladima, promovirati čitanje o fiktivnim događajima koji su u međuvremenu, nažalost, postali dio stvarnosti koju živimo.

Cilj našeg uratka je povezati moderne fabule koje se odvijaju na Zemlji i u međugalaktičkim prostranstvima, napete odnose među glavnim likovima. Pri izradi plakata koristile smo predloške u programu glogster i glazbenu podlogu Beethovene Pete simfonije koju smo preuzele sa Youtuba. Rad možete vidjeti na adresi:

https://edu.glogster.com/glog/blank-horizontal-glog-5ecec0f968fcd/394kwb4i37a

U izradi sudjelovale učenice 2.k razreda.

NOĆ KNJIGE 2018. U EKONOMSKOJ ŠKOLI POŽEGA

Noć knjige održana je u ponedjeljak, 23. travnja 2018.

Matineja je održana u terminu od 11,30 do 13, 00 kada je učenicima maturantima prikazan film Kiklop (ekranizacija romana za lektiru). Nadamo se da ih je potakao na samostalno čitanje romana i osvijestio važnost ovog djela u suvremenoj hrvatskoj književnosti.

PROJEKT „ČITANJEM DO ZVIJEZDA“ ZA SREDNJE ŠKOLE 2017./2018.

Natjecanje u znanju i kreativnosti organizira Hrvatska mreža školskih knjižničara pod nazivom Čitanjem do zvijezda, a provode ga školski knjižničari.
Cilj je kod učenika potaknuti interes za čitanje knjiga, potaknuti ih na kreativno stvaranje.
Zadana tema u izradi  ovogodišnjeg multimedijskog plakata bila je  dobro poznati lektirni naslov: August Šenoa, Zlatarovo zlato.

Školsko natjecanje u izradi multimedijskog uratka održano je 8. prosinca 2017.

Županijsko natjecanje u izradi multimedijskog uratka održano je 23. veljače 2018.

Državno natjecanje u izradi multimedijskog uratka održano je 11. svibnja 2018.  

Sudjelovali su učenici 4. b razreda ekonomskog smjera: Marko Marinac, Marko Zlomislić, Ivan Del Vechio i osvojili 12. mjesto.

U popratnome tekstu koji se prilaže multimedijskom plakatu učenici su napisali sljedeće.

„Multimedijski uradak namijenili smo  srednjoškolcima  i bit će postavljen na web stranici škole. Čitanje lektirnog naslova možda postane popularnije pomoću suvremenijih načina prezentacije, uz glazbu i ulomak filmskog zapisa. Želimo približiti sadržaj i problematiku povijesnog romana našoj generaciji, promovirati čitanje o događajima iz naše prošlosti.

 Cilj našeg uratka je povezati tragičnu ljubavnu fabulu, napete odnose među glavnim likovima  s povijesnom fabulom utemeljenom na povijesnim činjenicama. Pri izradi plakata koristili smo predloške u programu glogster, ulomak iz dokumentarnog filma o životu pisca, fotografije zagrebačkih spomenika preuzete s interneta.“

 Rad možete vidjeti na adresi:

https://edu.glogster.com/glog/kings-and-queens-5a1eb04f68247/2ugrna308xd

Mentorica učenicima bila je prof. Ljiljana Žebčević, a članovi  školskog povjerenstva mag. edu. hrv. jezika Andrea Vučetić i mag. ing. računarstva Domagoj Mazanik.

„ČITANJEM DO ZVIJEZDA“ ZA SREDNJE ŠKOLE šk.god. 2017./2018.

August Šenoa: Zlatarovo zlato

Multimedijski uradak: digitalni plakat

Multimedijski uradak namijenili smo  srednjoškolcima  i bit će postavljen na web stranici škole. Čitanje lektirnog naslova možda postane popularnije pomoću suvremenijih načina prezentacije, uz glazbu i ulomak filmskog zapisa. Želimo približiti sadržaj i problematiku povijesnog romana našoj generaciji, promovirati čitanje o događajima iz naše prošlosti.

 Cilj našeg uratka je povezati tragičnu ljubavnu fabulu , napete odnose među glavnim likovima  s povijesnom fabulom utemeljenom na povijesnim činjenicama. Pri izradi plakata koristili smo predloške u programu glogster, ulomak iz dokumentarnog filma o životu pisca, fotografije zagrebačkih spomenika preuzete s interneta. Rad možete vidjeti na adresi:

https://edu.glogster.com/glog/kings-and-queens-5a1eb04f68247/2ugrna308xd

U izradi sudjelovali učenici 4. b razreda ekonomskog smjera: Marko Zlomislić, Marko Marinac i Ivan Del Vechio.

NOĆ KNJIGE 2017.  U EKONOMSKOJ ŠKOLI POŽEGA

Povodom obilježavanja Noći knjige u Ekonomskoj školi Požega knjižničarka Ljiljana Žebčević  organizirala je radionicu s učenicima 2. h razreda.

Ove godine obilježen je Dan hrvatske knjige. Uz prigodnu prezentaciju, učenici su podijeljeni u nekoliko grupa koje su izrađivale plakate posvećene  Marku Maruliću i njegovoj Juditi. Uradci su izloženi u učionici za hrvatski jezik.

Nadamo se da će prigodni plakati i straničnici potaknuti učenike na čitanje njegovih djela i izvan propisane lektire.

PROJEKT „ČITANJEM DO ZVIJEZDA“ ZA SREDNJE ŠKOLE  2016./2017.

Natjecanje u znanju i kreativnosti organizira Hrvatska mreža školskih knjižničara pod nazivom Čitanjem do zvijezda, a provode ga školski knjižničari.

Cilj je kod učenika potaknuti interes za čitanje knjiga s razumijevanjem i motivirati ih za kreativno stvaranje.

Ovogodišnja zadana tema u izradi multimedijskog plakata bila je dnevnik kao književna forma, odnosno lektirni naslov: Johann Wolfgang Goethe, Patnje mladoga Werthera.

Školsko natjecanje u izradi multimedijskog uratka održano je 25. studenoga 2016.

Županijsko natjecanje u izradi multimedijskog uratka održano je 3. veljače 2017.

Državno natjecanje u izradi multimedijskog uratka održano je 25. travnja 2017.   

Sudjelovali su učenici 3. b razreda ekonomskog smjera: Marko Marinac, Marko Zlomislić, Ivan Del Vechio i osvojili 3. mjesto.

U popratnome tekstu koji se prilaže multimedijskom plakatu učenici su napisali sljedeće.

„Multimedijski uradak namijenili smo  srednjoškolcima  i bit će postavljen na web stranici škole. Čitanje lektirnog naslova možda postane popularnije pomoću suvremenijih načina prezentacije, uz glazbu i ulomak filmskog zapisa. Želimo približiti sadržaj i problematiku epistolarnog romana našoj generaciji, promovirati pisanje pisama koje je gotovo zaboravljeno.

Cilj našeg uratka je povezati tragičnu ljubavnu temu i odnose među glavnim likovima koji su dani u 1. licu.

Pri izradi plakata koristili smo predloške u programu glogster, ulomak iz filma o životu pisca, slike i fotografije s interneta.“

Rad možete vidjeti na adresi:

http://ivanaivic.edu.glogster.com/werther

Mentorica učenicima bila je prof. Ljiljana Žebčević, a članovi školskog povjerenstva bili su prof. Marija Šag Sadilek i informatičar Domagoj Mazanik.

NOVO!!! PODIGNITE U KNJIŽNICI NAŠE ŠKOLE BESTSELERE…

                                                

Dragi učenici, u knjižnicu su stigli bestseleri koje ste nabavljali zajedno s prof. Lidijom Gerstman u sklopu projekta Bookpals, trenutni bestseleri koje ste izabrali:

Dan Brown, Inferno

Dan Brown, Anđeli i demoni

Dan Brown, Da Vincijev kod

Dan Brown, Izgubljeni simbol

Jostein Gaarder, Sofijin svijet

Louisa Thomsen Brits, Higge

John Green, Gradovi na papiru

John Green, Pada snijeg

Salla Simukka, Bijela kao snijeg

Salla Simukka, Crna kao ebanovina

Salla Simukka, Crvena kao krv

Simon Toyne, Sanctus

Simon Toyne, Ključ

Simon Toyne, Kula

Arthur Golden, Sjećanja jedne gejše

Gayle Forman, Ako ostanem

Gayle Forman, Kamo je otišla

Paulo Coelho, Špijunka

Gillian Flynn, Nestala

Gillian Flynn, Mračna mjesta

Amos Oz, Juda

Patrick Suskind, Parfem

Rosamund Lupton, U tišini

Karen Thompson Walker, Doba čuda

Emma Donoghue, Soba

 

Osim učenika koji sudjeluju u projektu očekujemo s veseljem i ostale učenike naše škole.

                                                                                                                            Knjižničarke

PROJEKT STRANIČNIK

Ove smo 2016./2017. godine povodom Međunarodnog mjeseca školskih knjižnica sudjelovali u Projektu straničnik koji organizira Međunarodna udruga školskih knjižničara (IASL). Ovogodišnji projekt nosio je naziv Nauči odgonetnuti svoj svijet (Learn how to decode this your world). Učenici 3.h razreda naše škole izradili su straničnike tematski vezane uz hrvatske izume: padobran, torpedo, fotografija, daktiloskopija, zračni brod (cepelin), žarulja, kemijska olovka, brodski koloturnik, Concept One – najbrži električni automobil na svijetu, SMS parking, kravata, MP3 player, ručna svjetiljka, sirup Sumamed, apaurin, brzinomjer, bajadera, Mikado – prva čokolada s rižom, transformator, rotirajuća četkica za zube, deterdžent za rublje, insekticid, termos boca, brodski kompas, prva hidroelektrana, indukcijski motor,… Za zemlju partnera dodijeljena nam je škola iz Rumunjske, Scoala Gimnaziala Georghe Popescu Marginieni-Slobo. U projektu su sudjelovale profesorice Jelena Kovačević i Marija Šag Sadilek. Naši su straničnici sretno stigli u Rumunjsku, a mi smo još u iščekivanju njihovih…

PROJEKT „ČITANJEM DO ZVIJEZDA“ ZA SREDNJE ŠKOLE 2016./2017.

Johann Wolfgang Goethe, Patnje mladoga Werthera (dnevnik kao književna forma)

Multimedijski uradak: digitalni plakat

Multimedijski uradak namijenili smo srednjoškolcima i bit će postavljen na web stranici škole. Čitanje lektirnog naslova možda postane popularnije pomoću suvremenijih načina prezentacije, uz glazbu i ulomak filmskog zapisa. Želimo približiti sadržaj i problematiku epistolarnog romana našoj generaciji, promovirati pisanje pisama koje je gotovo zaboravljeno.

Cilj našeg uratka je povezati tragičnu ljubavnu temu i odnose među glavnim likovima koji su dani u 1. licu.

Pri izradi plakata koristili smo predloške u programu glogster, ulomak iz filma o životu pisca, slike i fotografije s interneta. Rad možete vidjeti na adresi:

http://ivanaivic.edu.glogster.com/werther

U izradi sudjelovali učenici 3. b razreda ekonomskog smjera: Marko Zlomislić, Marko Marinac i Ivan Del Vechio

4

NOĆ KNJIGE 2016.

Povodom obilježavanja Noći knjige u Ekonomskoj školi Požega knjižničarke Ljiljana Žebčević i Meri Bajić organizirale su radionicu s učenicima 1. h razreda. Kako su ove godine obilježene dvije godišnjice smrti velikih svjetskih pisaca, Cervantesa i Shakespearea, odlučili su matineju Noći knjige posvetiti velikanu engleske književnosti. Uz prigodnu prezentaciju, učenici su podijeljeni u nekoliko grupa koje su izrađivale plakate posvećene W. Shakespeareu. Uradci su izloženi u učionici za hrvatski jezik. Nadamo se da će prigodni plakati i straničnici potaknuti učenike na čitanje njegovih djela i izvan propisane lektire.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

PROJEKT „ČITANJEM DO ZVIJEZDA“ ZA SREDNJE ŠKOLE 2015./2016.

Čitanjem do zvijezda za srednje škole, natjecanje je u znanju i kreativnosti koje organizira Hrvatska mreža školskih knjižničara, a provode ga školski knjižničari.
Interes za knjigu pada pa se na ovaj način želi potaknuti učenike na čitanje s razumijevanjem i kreativno stvaranje.

Školsko natjecanje u izradi multimedijskog uratka održano je
11. prosinca 2015.
Županijsko natjecanje u izradi multimedijskog uratka održano je
19. veljače 2016.
Državno natjecanje u izradi multimedijskog uratka održano je
15. travnja 2016.

Sudjelovali su učenici 2. b razreda ekonomskog smjera: Marko Marinac, Marko Zlomislić, Ivan Del Vechio i
osvojili 4. mjesto.

Evo što oni kažu o natjecanju i svom uratku tematski vezanom uz komediju Ive Brešana Predstava Hamleta u selu Mrduša Donja.
„Multimedijski uradak namijenili smo svojim vršnjacima kako bismo ih potakli na čitanje lektirnih naslova. Pomoću suvremenijih načina prezentacije, koji su našoj generaciji pristupačniji, želimo približiti sadržaj i problematiku dvaju dramskih tekstova.
Iako su Hamlet i Predstava Hamleta u selu Mrduša Donja nastali u različitim epohama, pokazuju kako je borba za vlast svevremenska. Cilj našeg uratka je povezati sličnosti u temi i odnosima među likovima na čiji se račun podsmjehuje Ivo Brešan.
Pri izradi plakata koristili smo predloške u programu glogster, ulomak video zapisa kazališne predstave i fotografije pisaca s interneta. „

Rad možete vidjeti na adresi:
http://tictac6.edu.glogster.com/edit/historical-timeline-5589

Mentorica učenicima je bila prof. Ljiljana Žebčević, a članovi školskog povjerenstava bili su knjižničarka Meri Bajić i informatičar Domagoj Mazanik.

slikaa

 

USUSRET MONOGRAFIJI EKONOMSKE ŠKOLE POŽEGA

 

PREKO TRNJA DO ZVIJEZDA

Andrea Vučetić, prof.

Srednja ekonomska škola osnovana je sad već davnog 1. kolovoza 1956. godine, na temelju rješenja NO kotara Slav. Požega, br. 8777/56. Proučavanjem arhivske građe jasno je da su počeci bili uistinu teški jer se nastava morala odvijati u zgradi Gimnazije. Zbog nedostatka nastavničkog kadra, prve su godine učenicima predavali gimnazijski profesori, a prva je ravnateljica bila prof. Vlasta Ryvola-Zvanić. Osim toga, iz ekonomičnih su razloga učenici bili prisiljeni pohađati nastavu u poslijepodnevnoj smjeni što je stvaralo osobito velik problem onima koji su se u kasnim večernjim satima vlakom vraćali svojim kućama. Posljedice su se osjetile već u prvoj godini postojanja, a o njima svjedoči vrlo slab konačan uspjeh.

Navedeni se problem donekle počeo rješavati od 1. veljače 1960. kada je škola dobila novu zgradu paviljonskog tipa u Ulici Narodnog fronta (sl. 1.). Onima koji su se rodili nešto kasnije ta je škola danas poznata pod nazivom Osnovna škola Dobriše Cesarića što nedvojbeno pokazuje kako ni to nije bilo konačno rješenje što se tiče prostora. U prosincu 1973. godine škola će promijeniti naziv u Školski centar za ekonomsko i trgovinsko obrazovanje, na temelju glasanja Zbora radnih ljudi.

Nakon samo nekoliko godina, točnije, godine 1976. škola se uklopila u Centar za usmjereno obrazovanje. Promjena je bila u skladu s tadašnjim prilikama koje su referendumom uvjetovale ulazak svih srednjih škola u Centar. Godine 1978. škola je dobila službeni naziv Centar za usmjereno obrazovanje „Zvonko Brkić“. Ovdje je važno naglasiti da je ponovno došlo do promjene prostora što su, na neki način, izazvali novi nastavni planovi i programi. S obzirom da su svi učenici upisani u školskoj godini 1975./1976. imali identičan program u prvim dvjema godinama školovanja, a tek se kasnije opredjeljivali za željeni smjer, nastava se isprva opet odvijala u zgradi Gimnazije, a učenici su tek od trećeg razreda pohađali Ekonomsku ili Poljoprivrednu školu.

Činilo se da su se prostorni problemi počeli rješavati tijekom 1979. godine kada je započela izgradnja nove zgrade Centra. Godine 1991. novonastale će povijesno-političke prilike odrediti daljnju promjenu naziva škole koja se otada pa do današnjih dana službeno naziva Ekonomska škola. Ravnateljstvo školom preuzela je prof. Višnja Menđel-Troha. Iako je školi dodijeljen prostor od svega 8 učionica, to je najvjerojatnije bilo vrlo povoljno vrijeme ne samo za učenike nego i za profesore koji su konačno i službeno imali svoju zgradu u Osječkoj 33.

Međutim, vrlo brzo dogodile su se ratne neprilike. Iste je godine zgrada, na koju se u tom trenutku čekalo punih 35 godina, raketirana. Nakon rata će upornošću profesora i učenika ova škola doživjeti oporavak i zaživjeti u sjaju u kojem traje i danas. Vrijedan će rad ravnateljice Višnje Menđel-Trohe nastaviti današnja ravnateljica Marinka Parac.

 

FOTOGRAFIJE ZGRADA U KOJIMA SE NALAZILA EKONOMSKA ŠKOLA

 

1
1. kolovoza 1956. godine osnovana je Srednja ekonomska škola. Nastava se odvijala u zgradi Gimnazije. Upisano je 93 učenika u tri razredna odjela

2
Godine 1960. izgrađena je nova školska zgrada za Srednju ekonomsku školu. Danas je to Osnovna škola Dobriše Cesarića

3
Školske godine 1973.74. škola je upisana u sudski registar pod nazivom: Školski centar za ekonomsko i trgovinsko obrazovanje

4
Godine 1991. škola mijenja naziv u Ekonomska škola i dobiva dio zgrade nekadašnjeg CUO-a „Zvonko Brkić“ gdje se nalazi do danas

 

AKTIVI

 

5
Profesori članovi Aktiva ekonomista:
U prvom redu s lijeve strane: Maja Katušić, Verica Perlić, Mirna Mikić, Marinka Parac, Ksenija Krizmanić-Horvat, Katarina Bušić, Elvira Rajič, Ines Jurilj, Vesna Bajt
U drugom redu s lijeve strane: Nataša Ivanović, Katica Tomić, Mirela Lukić, Zvjezdana Farkaš, Melita Šimić, Katica Sunarić, Magdalena Vojak, Gordana Bojić, Elvira Volf-Karan

6
Profesori članovi Aktiva tjelesne i zdravstvene kulture:
S lijeve strane: Matej Ivanković, Tonka Zima, Marko Hruška

7
Profesorice članice Aktiva stranog jezika:
S lijeve strane: Jelena Kovačević, Ivana Bosanac, Maja Škvorc, Martina Budimir, Martina Kir Jambrek, Marina Hurtiš-Međugorac, Darija Dujmović
Na slici nije: Marija Posavac

8
Profesorice članice Aktiva kemije, biologije, poznavanja robe, tehnologije s ekologijom i higijene:
S lijeve strane: Andrea Bogojević, Višnja Menđel-Troha, Violeta Katušić

9
Profesorice članice Aktiva hrvatskog jezika i književnosti i knjižničarke:
U prvom redu s lijeve strane: Meri Bajić, Andrea Vučetić, Maja Crnković, Marija Šag Sadilek. U drugom redu s lijeve strane: Ljiljana Žebčević, Lidia Gerstman, Martina Nekić Kovačević, Ivana Bosanac

10
Profesori članovi Aktiva geografije, povijesti, povijesti umjetnosti, psihologije, vjeronauka i etike te ravnateljica Marinka Parac
S lijeve strane: Andrea Vučetić, Maja  Škvorc, Marinka Parac, Robert Begić, Darija Dujmović, Marija Petrić, Mirna Dusper
Na slici nisu: Marija Lukić, Vesna Jurčić, Nikolina Bodolović

11
Profesori članovi Aktiva matematike i informatike:
S lijeve strane: Kristina Matijević, Ljubica Thὒr, Tomislav Stojčević, Ivana Bubalo
Na slici nisu: Oliver Hip, Domagoj Mazanik