Tečaj za profesore na Islandu: pozitivna psihologija te dobrobit i upravljanje stresom
U sklopu KA1 Erasmus+ projekta organizacija Smart Teachers Play More održala je različite tečajeve za profesore u Reykjaviku na Islandu u razdoblju od 18. do 24. kolovoza 2024. Među 17 zemalja i 70-ak sudionika bile su i dvije profesorice naše škole.Profesorica Marina Hurtiš-Međugorac je sudjelovala na tečaju pod nazivom The Positive Teacher.
Cilj edukacije je upoznati se s pozitivnom psihologijom u nastavi koja za poboljšanje učenja stavlja naglasak na individualne snage učenika, koja koristi trening pažnje kako bi primjetili najmanje uspjehe u sebi i svojim učenicima, koja nudi alate koji će pomoći učenicima da prepoznaju vlastite vještine i postignuća te si postave prikladne i motivirajuće ciljeve.
Tijekom edukacije profesori su imali osobni uvid u Islandski školski sustav. Domaćini su podijelili svoje iskustvo i alate koji promiču pozitivnu psihologiju i praksu dobrobiti unutar i izvan učionice. Pokazali su načine kako povećati svijest o načinima razmišljanja učenika i nastavnika koji povećavaju sreću, blagostanje i samopoštovanje. Profesori su također imali priliku podijeliti aktivnosti koje oni koriste kako bi naučili jedni od drugih. Na kraju tečaja profesori su stekli vještinu korištenja pozitivne psihologije uz pomoću koje se stvara učionica u kojoj svatko može otkriti svoje prednosti i fokusirati se na njih.
Profesorica Martina Nekić je sudjelovala na tečaju pod nazivom Well-being and Stress Management.
Cilj je edukacije njegovati pozitivnu kulturu za profesore i učenike kroz jednostavne, inovativne, učinkovite, motivirajuće i zabavne aktivnosti, pomoći učiteljima da prepoznaju stres, što ga izaziva i tehnike kako ga spriječiti i ublažiti, pružiti učiteljima iskustvo iz prve ruke i alate potrebne za promicanje mentalnog i fizičkog blagostanja kao dijela svakodnevne školske rutine, vježbati niz tehnika svjesnosti i koncentracije, istražiti vježbe pozitivne komunikacije i aktivnog slušanja, otkriti kako kombinirati akademsko učenje s igrom, pokretom i osjetilnim aktivnostima, pomoći učiteljima da prepoznaju i izgrade snagu učenika i nastavnika kroz vježbe mentalne snage i stvaranje ciljeva, dati učiteljima priliku da podijele uspješne aktivnosti koje koriste u svojoj školi/zemlji kako bismo mogli učiti jedni od drugih, zabavljati se, razmjenjivati iskustva i učiti od učitelja istomišljenika iz različitih zemalja.
U sve užurbanijem i zahtjevnijem školskom okruženju često je teško naći vremena za smirenost i razmišljanje. Stoga su se aktivnosti fokusirale na: povećanje dobrobiti, prepoznavanje stresa i što ga pokreće, tehnike prevencije i ublažavanja stresa, svjesnost i koncentraciju, pozitivnu komunikaciju, poticanje tjelesne aktivnosti te prepoznavanje i izgradnju snaga učenika i nastavnika. Sve te aktivnosti mogu se prilagoditi djeci, adolescentima i odraslima.
Na ovom tečaju istraživali smo aktivnosti koje će i nama profesorima i našim učenicima pružiti priliku da njegujemo svoje mentalno i fizičko zdravlje kao dio svoje svakodnevne rutine u školi. Predavanja su bila vrlo praktična i iskusili smo aktivnosti iz prve ruke. Tijekom tečaja učili smo prepoznati jake strane u sebi i svojim kolegama te postaviti ciljeve za poboljšanje svoje prakse u budućnosti. Kroz predavanja naglasak je bio kako dati učiteljima i učenicima vremena da se usredotoče na vlastito mentalno zdravlje. Stanje mentalnog zdravlja jedan je od glavnih uzroka patnje i invaliditeta u Europi, a ova je situacija naravno eskalirala tijekom pandemije COVID-19. Ovaj tečaj pomogao nam je da se usredotočimo na tehnike malih, pozitivnih prilagodbi u našoj svakodnevnoj praksi koje će donijeti značajne promjene za učenike, učitelje i škole u cjelini.
Sudionici svih 17 zemalja održali su i gastro-kulturnu večer na kojoj su predstavili domaće proizvode svoje zemlje te su na taj način imali priliku upoznati se s kulturom ostalih zemalja. To je također bila i prilika za upoznavanje i pronalazak potencijalnih partnera u budućim aktivnostima.
U sklopu tečaja profesori su također imali mogućnost upoznati se s povijesnim i kulturnim znamenitostima grada Reykjavika te prirodnim ljepotama Islanda.
Izvješće sastavila: Marina Hurtiš-Međugorac, prof.