Tečaj za nastavnice i nastavnike u Istanbulu
Nastavnica Ekonomske škole Požega, mr. Martina Budimir, od 19. do 24. kolovoza sudjelovala je na tečaju za nastavnice i nastavnike u Istanbulu.
Profesorica Ekonomske škole Požega, mr. Martina Budimir, sudjelovala je na tečaju „The Group First! Practical Exercises for Collaboration and Team-Building“ u Turskoj. Profesorica Budimir na tečaj je otputovala u okviru Erasmus+ akreditacije u području odgoja i općeg obrazovanja. Tečaj, koji je trajao od 19. do 24. kolovoza 2024., održan je u Istanbulu u organizaciji Europass Teacher Academy. Tijekom usavršavanja polaznice i polaznici iz Cipra, Italije, Hrvatske, Mađarske i Španjolske stekli su vrijedna znanja o grupnoj suradnji i koheziji te o Team Buildingu. Stečenim će znanjima i vještinama sudionice i sudionici tečaja značajno unaprijediti nastavni proces, suradničko učenje i izgradnju povjerenja među učenicama i učenicima, uspješno rješavanje sukoba i stvaranje pozitivnog ozračja u razredu.
Profesorica Budimir u Istanbul je stigla 18. kolovoza, a službeni je program počeo u ponedjeljak, 19. kolovoza sesijom „Show and tell“ u kojoj su se sudionice i sudionici upoznali međusobno, ali i s voditeljicom Cynthiom Rodopoulou koja dolazi iz Grčke. Slijedilo je predstavljanje škola sudionica i sudionika. Profesorica Budimir predstavila je Ekonomsku školu Požega i mnogobrojne aktivnosti koje se u njoj provode, a s naglaskom na kreativni rad, međunarodne projekte i natjecanja te inkluziju. Od samoga je početka među sudionicama i sudionicima vladala iznimno ugodna atmosfera i spremnost na suradnju.
Drugoga dana tečaja nazvanog „Cooperation Day“ polaznice i polaznici upoznali su se s različitim tehnikama uspostavljanja uspješne suradnje te s vježbama za podizanje timskoga duha. Voditeljica je predstavila pojam „Deep Democracy Method“ te provela uvodnu aktivnost vezanu uz metodu kojoj se vraćalo nekoliko puta tijekom tjedna. Istaknuta je važnost rješavanja sukoba kroz dijalog i donošenja odluka demokratskim metodama pri čemu se obavezno treba voditi računa o osjećajima svih, pa i onih čiji izbor nije i konačan izbor grupe.
Trećega je dana nastava održana u parku u blizini remek-djela svjetske arhitekture, Aje Sofije. Usprkos laganoj kiši, provedeno je niz aktivnosti kojima je cilj pospješivanje koncentracije i pamćenja uz ritmičke igre te uspostavljanje povjerenja među članicama i članovima grupe kao jednog od temelja uspješnog rada i suživota u grupi i razredu. Pred kraj radnoga dijela dana, ipak je potražen zaklon od kiše te su provedene uvodne aktivnosti vezane uz primjenu umjetnosti u svrhu uspostavljanja grupne suradnje, empatije i rješavanja sukoba. U popodnevnim je satima slijedio kulturološki program koji se sastojao od posjeta Aji Sofiji.
Uz rekapitulaciju do tada naučenoga, u četvrtak je proširen repertoar vježbi i igara za uspostavljanje grupne kohezije, postizanje ugodne atmosfere i pospješivanje koncentracije i pamćenja. Sudionice i sudionici su, kao i prethodnih dana, davali vlastite primjere te su kroz međusobnu razmjenu nastale i neke nove ideje. Dan je završio vježbama aktivnog slušanja, ali i primjerima aktivnosti kojima se može podići samopouzdanje i osjećaj sigurnosti učenica i učenika koji su jako važni u uspostavljanju i održavanju njihova mentalnog zdravlja.
Petak je nazvan „Danom kreativnosti“ i započeo je ponavljanjem svega do tada naučenoga. Kroz tehniku „Story telling“ pokazano je na koji način pomoći članovima grupe ili razreda međusobno se otvoriti jedni drugima i „staviti se u cipele“ druge osobe. Kroz igru uloga pokazana je razlika između onoga što predstavlja status neke osobe u društvenoj hijerarhiji i stvarni status, osjećaje i doživljaje pojedine osobe. Svrha je vježbe poticanje empatije, uvažavanje različitosti te prevencija i mirno rješavanje sukoba. Cijeli je tjedan bio prožet nadasve zabavnim i poučnim aktivnostima koje će pomoći sudionicama i sudionicima u poboljšanju razredne klime, stvaranju ugodnog i zdravog okružja, ne samo za svoje učenice i učenike, nego i za kolegice i kolege. Kao zaključnu aktivnost, sudionice i sudionici dobili su zadatak sami osmisliti, pripremiti i prezentirati grupnu suradnju. Kroz interakciju s drugima, kroz međusobno uvažavanje i poštivanje i puno kreativnosti, osmišljena je zabavna, a poučna aktivnost koju se svakako može provesti i u školama pri povratku kući.
Kulturološki je program u sklopu tečaja uključivao i vožnju Bosporom, a većina sudionica i sudionika i slobodno je vrijeme provela u zajedničkome istraživanju grada na dva kontinenta. Radi se o gradu susreta koji je svakako jedno od temeljnih obilježja i ovog iznimno korisnog, interaktivnog i nadasve potrebnog tečaja koji je pomogao osobnom i profesionalnom rastu sudionica i sudionika.
Izvješće sastavila: mr. Martina Budimir, prof.