Korak naprijed
Raspored održavanja priprema za učenike uključene u projekt
Roditeljski sastanak za sudionike Erasmus+ projekta Korak naprijed
U ponedjeljak 22.listopada 2018. u 19 h održat će se roditeljski sastanak. Obvezan je za roditelje učenika sudionika Korak naprijed projekta koji su maloljetni (bez obzira na grupu) jer trebaju potpisati suglasnost za odlazak njihove djece na mobilnost. Ukoliko roditelji nisu u mogućnosti doći, molimo učenike da pravovremeno jave pa ćemo dogovoriti zaseban termin kada roditelji mogu doći.
Sljedeći će roditeljski biti održan pred odlazak na prvu mobilnost, samo za 1. grupu.
Poziv nastavnicima za iskazivanje interesa za putovanje u Englesku u sklopu Erasmus+ projekta Korak naprijed
Pozivaju se nastavnici zainteresirani za odlazak u Englesku u sklopu projekta u svrhu praćenja učenika na mobilnosti da kontaktiraju e-adresu potresss@gmail.com kako bi dobili digitalni obrazac za prijavu u smislu iskazivanja interesa.
Prilikom odabira nastavnika u pratnji tražit će se zadovoljavanje sljedećih kriterija:
- nastavnici strukovnih sadržaja – 1 bod
- nastavnici koji vode učeničku praktičnu nastavu – 1 bod
- poznavanje engleskog jezika u govoru i pismu: razina B1 (1 bod) ili više razine (2 boda)
- prethodno iskustvo pratnje učenika na mobilnosti (1 bod) i/ili na višednevnim ekskurzijama (1 bod)
Ukoliko se dogodi da nastavnici imaju jednak broj bodova, prednost će imati nastavnici koji predaju većem broju učenika koji odlaze na mobilnost.
Prednost odlaska na mobilnost imaju nastavnici projektnog tima.
Prijave nastavnika zaprimaju se do 28. listopada 2018.
Prva mobilnost Erasmus+ projekta KORAK NAPRIJED
Učenici maturalnih razreda uključenih u Erasmus+ projekt Korak naprijed, njih 23, boravilo je od 5. do 19. siječnja 2019. u Engleskoj gdje su kroz dva tjedna odradili svoju stručnu praksu, u pratnji profesorica ines Jurilj i Lidije Gerstman te ravnateljice Marinke Parac. Učenica Maja Svoboda iz 4.c napisala je osvrt na svoje iskustvo.
Korak naprijed projekt je koji je omogućio obavljanje stručne prakse u Torquayju. Tvrtka koja je bila zadužena za projekt u Engleskoj je The Training Partnership Ltd.
Na natječaj su se mogli prijaviti svi učenici Ekonomske škole Požega koji će u vrijeme obavljanje stručne prakse imati navršenih 17 godina. Učenici koji su se prijavili, morali su ispuniti online upitnik, odnosno dostaviti podatke o općem prosjeku ocjena te prosjeku ocjena iz Engleskog jezika. Također smo dobivali dodatne bodove za uzorno vladanje te za sudjelovanja na natjecanjima. Prije razgovora na engleskom jeziku, napisali smo motivacijsko pismo. Kako bi bili spremni za stručnu praksu, u školi su se održavale poslovne, kulturološke i jezične pripreme.
U početku sam se dvoumila oko toga želim li se prijaviti na natječaj ili ne. Jedan od razloga zašto nisam htjela ići je taj što sam smatrala da nisam dovoljno dobra za taj projekt. Drugi je razlog što je dva tjedna ipak duži vremenski period, a ja se nisam htjela odvajati od obitelji i prijatelja. S druge strane, to je dobro iskustvo i ta je misao prevagnula. Razgovor na engleskom u svakodnevnim situacijama, stručna praksa u drugoj državi, razlike u obavljanju poslova, upoznavanje nove kulture i običaja te novih ljudi razlozi su zbog kojih sam se htjela prijaviti na natječaj. Na kraju nisam požalila ni u jednom trenutku što sam se prijavila. To je jedno predivno iskustvo koje ću pamtiti cijeli život.
Na put smo krenuli u ponoć s 4. na 5. siječnja. Letjeli smo iz Budimpešte te je valjalo putovati noću, kroz snijeg, više od 5 sati. Nakon što smo stigli u London, krenuli smo u razgledavanje. Vidjeli smo London Eye, Tower Bridge, Trafalgar Square, Picadilly Circus… Dana 6. siječnja smo krenuli prema glavnom odredištu, Torquay-u. Kada smo stigli, dočekala nas je jedna od zaposlenica tvrtke partnera i udomiteljske obitelji.
U ponedjeljak 7. siječnja ujutro imali smo sastanak u prostoru TTPL-a. Na tom sastanku poželjeli su nam dobrodošlicu, rekli nam ponešto o svojoj kulturi i običajima. Nakon sastanka su nas uputili na mjesta gdje ćemo obavljati stručnu praksu. Praksa je bila organizirana u različitim poduzećima, od škole stranih jezika, privatnih klinika, ugostiteljskih objekata, do parkirnih službi i posredničkih agencija, i većina je nas na svom radnom mjestu bila sama, odvojena od kolega koji su također stigli na mobilnost.
TTPL je organizirao okupljanja utorkom i petkom. Utorkom smo imali sastanke u Rock Gardenu. Prvi smo četvrtak išli na kuglanje (AMF Bowling). Budući da većina nas nikada nije kuglala, doživjeli smo novo iskustvo. Drugi smo četvrtak posjetili špilje Kents Cavern, lokalnu turističku atrakciju.
Slobodnim danima šetali smo obalom, mogli smo vidjeti ZOO, kuću Agathe Christie, modelsko selo Babbacombe, Living Coasts, muzej opatije Torre i sl.
Dana 19. siječnja krenuli smo kući, a 20. lipnja (nedjelja) stigli smo u Požegu gdje su nas dočekale naše obitelji.
Nakon svega, želim zahvaliti Ekonomskoj školi Požega na ukazanom povjerenju, timu TTPLa i udomiteljskoj obitelji koji su mi omogućili ovaj put u Torquay. Ovaj mi je projekt pokazao da nikada ne treba odustajati od svojih snova niti sumnjati u svoje sposobnosti.
https://www.ttpl-uk.com/news/article/reflecting-on-a-fantastic-new-group
Odabir nastavnika za pratnju učenika na mobilnostima
Raspored održavanja priprema za učenike uključene u projekt
Poziv na roditeljski sastanak
NAKON DRUGE MOBILNOSTI UČENIKA U ENGLESKU PROJEKT KORAK NAPRIJED PRIMAKAO SE KRAJU
U školskoj godini 2018./19. Ekonomska škola Požega provela je Erasmus+ projekt KA102 pod nazivom Korak naprijed. Projekt je omogućio mobilnost učenika u svrhu obavljanja praktične nastave u prikladnim poslovnim organizacijama u engleskoj pokrajini Devon.
Na mobilnost u trajanju 2 tjedna poslano je 34 učenika četiriju obrazovnih profila: 13 ekonomista, 8 komercijalista, 10 hotelijersko-turističkih tehničara i 3 upravna referenta. Riječ je o profilima koji u lokalnoj zajednici u velikoj mjeri nemaju priliku odraditi stručnu praksu na prikladnim radnim mjestima te stoga nemaju ni odgovarajuće iskustvo potrebno za jednostavno i brzo uključivanje na tržište rada. Ovim je projektom mobilnosti u našoj školi učinjen korak naprijed prema rješavanju te situacije.
Projektni je partner bila tvrtka The Training Partnership Ltd iz Torquaya, gradića na obali Kanala u Engleskoj, turističkoj regiji s brojnim tvrtkama malog i srednjeg tipa, kakve odgovaraju strukovnoj školi našeg tipa, odnosno učenicima koji su u takvim tvrtkama obavljati program praktične nastave. Jedan od glavnih ciljeva projekta poticanje je poduzetništva, budući da se takve tvrtke idealno mogu razvijati i u našoj županiji te tako omogućiti gospodarski razvoj, umanjiti brojne društveno-gospodarske teškoće, u prvom redu vrlo visoku stopu iseljavanja iz našeg kraja. Stoga je projekt i primjer dobre prakse koji učenicima omogućuje poslovni i osobni rast, a školi širenje organizacijskih kapaciteta i dodatno jačanje europske dimenzije.
Upravni referenti sudjelovali su u pripremi, podnošenju i provjeri pravnih dokumenata te obavljali opće uredske dužnosti. Komercijalisti su na praktičnom radu pratili robu, kontrolirali je i prikazivali u odgovarajućim obrascima, sudjelovali u promociji proizvoda, radu službe za korisnike, upravljali gotovinom, pakirali robu i gradili vještine kontakta s kupcima na stranom jeziku. Ekonomisti su istraživali medijske trendove i potencijal društvenih mreža u marketingu, izrađivali audio i vizualne oglasne sadržaje, pratili planiranje troškovnika oglašavanja te pregovore s klijentima. Hotelijersko turistički tehničari upoznavali su tehnike rada prijamnog odjela, ustroj ugostiteljskih poslova, razvijali vještina pružanja turističkih informacija i prodaje turističkih aranžmana.
Projekt se ostvario u dvije mobilnosti. Prva je ostvarena u siječnju, a otputovalo je dvadeset troje maturanata, praćeni ravnateljicom Marinkom Parac te profesoricama Ines Jurilj i Lidijom Gerstman. Na drugu su mobilnost u lipnju, po završetku nastavne godine, putovali učenici 3. razreda, njih 11 u pratnji profesorica Ksenije Krizmanić-Horvat, Katarine Bušić i Magdalene Vojak.
Sudionici su na kraju svojih mobilnosti dobiti Europass Mobility dokument, koji će učenicima koristiti pri zapošljavanju i budućoj mobilnosti, i ECVET bodove koji su vrednovani i ocjenom na nastavi strukovnih predmeta. Nastavnicima i školi iskustva stečena u ovom projektu poslužit će za daljnji profesionalni razvoj.