Izvješće eTwinning projekta Ulicom hrvatskoga jezika
Šest učenika naše škole sudjelovalo je s profesoricom Marijom Šag Sadilek u eTwinning projektu Ulicom hrvatskoga jezika koji je trajao od rujna 2021. g. do lipnja 2022. g. Učenici su u projektu obilježavali značajne dane vezane uz Hrvatski jezik, povijest i kulturu, hrvatsku baštinu. Ciljevi su projekta bili: promicanje i razvijanje ljubavi prema hrvatskom jeziku i književnosti, čitanju; jačanje svijesti o vlastitom identitetu, razvijanje vještina čitanja, slušanja, govorenja, pisanja; razvoj digitalnih vještina, kritičkog i kreativnog razmišljanja, suradničkog učenja i tolerancije.
Na samom početku projekta učenici su se predstavili avatarima, upoznati su s pravilima sigurnosti na internetu, autorskim pravima i kodeksom ponašanja, potpisane su suglasnosti roditelja, upoznali smo učenike s digitalnim alatima koje smo koristili za potrebe projekta. Učenici i nastavnici prijavljeni su na TwinSpaceu, a sve su aktivnosti dogovarane u WhatsApp grupi.
Učenici su sudjelovali unutar školskih timova, ali i unutar timova iz različitih škola. Obilježili su: Europski dan jezika, Međunarodni mjesec školskih knjižnica, Dan hrvatske knjige, Međunarodni dan poezije, Dan sigurnijeg interneta, Mjesec hrvatskog jezika, Dan hrvatske glagoljice, Noć knjige, Svjetski dan pripovijedanja, Dan hrvatske knjige. Dogovorili su zajednički plan aktivnosti. Učenici su se služili raznolikim digitalnim alatima Padlet, Genially itd.
Projekt je integriran u školski kurikulum, a uključuje različite predmete: Hrvatski jezik, Engleski jezik, Informatiku, Povijest, Geografiju, Likovnu umjetnost. Ostvareni su ishodi Hrvatskoga jezika: SŠ HJ B.3.1. Učenik izražava svoj literarni doživljaj, SŠ HJ B.3.4. Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu, SŠ HJ C.3.2. Učenik objašnjava tekstove iz europske kulturne baštine i kulturnoga kruga i njihov utjecaj na hrvatski kulturni identitet. Zastupljeni su ishodi međupredmetne teme Učiti kako učiti: Učenik samostalno traži nove informacije iz različitih izvora, transformira ih u novo znanje i uspješno primjenjuje pri rješavanju problema, Učenik kreativno djeluje u različitim područjima učenja, Učenik ostvaruje dobru komunikaciju s drugima, uspješno surađuje u različitim situacijama i spreman je zatražiti i ponuditi pomoć.
U projektu su sudjelovale: Ekonomsko-birotehnička škola, Slavonski Brod; Srednja škola Novska; Srednja škola Konjščina, Srednja strukovna škola Makarska, Ekonomska i trgovačka škola Čakovec, Srednja škola Pakrac, Obrtničko-industrijska škola u Imotskom, Osnovna škola Kajzerica i naša Ekonomska škola Požega. Komunicirali smo preko WhatsApp grupe i preko Zoom sastanaka.
Obilježili smo Europski dan jezika crtanjem građevina zemalja Europske unije i ispisivanjem riječi Čitam na jezicima zemalja Europske unije. Učenici su izradili digitalnu knjigu preporuka knjiga hrvatskih književnika. Uoči Dana sigurnijega interneta izradili smo plakat u Canvi o Prevenciji ovisnosti o ekranima. Sudjelovali smo na Zoom radionici Kako prepoznati lažne vijesti. Obilježili smo Mjesec hrvatskog jezika tako što smo sastavljali kviz iz morfologije, u Padletu smo ispisivali svoja imena na glagoljici povodom Dana hrvatske glagoljice 22. veljače 2022., ispisivali smo pjesme koje govore o važnosti hrvatskoga jezika te smo izabravši najbolju strofu zajednički ju ispisali na glagoljici. Učenici su za Svjetski dan poezije zajednički pisali haiku poeziju, radovi su objavljeni u Genially. Uoči Noći knjige, Svjetskog dana pripovijedanja i Dana hrvatske knjige učenici su stvorili zajedničku priču na temu slobode.
Za ovaj je projekt profesorica Šag Sadilek dobila nacionalnu oznaku kvalitete.
Izvješće sastavila: Marija Šag Sadilek, prof.